Lepingud ja tingimused

Telia poolt pakutavate teenuste kasutamiseks sõlmime sinuga kliendilepingu või liitumislepingu, mille sõlmimisel jõustuvad Telia Eesti ASi üldtingimused.

Kliendilepingu saad sõlmida iseteeninduses või lähimas Telia esinduses ning lepinguid teenuste kasutamiseks saad olenevalt teenustest sõlmida kas Telia esindustes, iseteeninduses, kirjutades või helistades meie klienditeenindusse. Kontaktid leiad siit.

Lepinguid saad sõlmida ise või esindajate kaudu. Esindajate kaudu lepingute sõlmimisel on vajalik nõuetekohane volitus.


Telia Eesti AS üldtingimused


Telia Eesti AS üldtingimused sätestavad teenuste kasutamise ja kaupade müümise aluseks olevate lepingute sõlmimise, muutmise ja lõpetamise üldised tingimused. Samuti arvelduste põhimõtted, kliendi andmete kaitse sätted, teenuste osutamise ja kasutamise peamised tingimused ning vastutuse ja vaidluste lahendamise alused.

Üldtingimused ja Hinnakiri kehtivad kõikide Klientide suhtes. Eeskiri, Teenusetingimused ja/või muud tüüptingimused kehtivad nende Klientide suhtes, kes kasutavad Teenust või ostavad kaupu, mille pakkumist vastav Eeskiri, Teenusetingimused või muud tüüptingimused reguleerivad.

Telia Eesti AS lõppkasutajate hinnakiri

Salasõna kasutamisest

Salasõna on Kliendi valitud ja Telia registreeritud numbri- ja/või tähekombinatsioon, millega Klient saab end identifitseerida ja teha tehinguid Telia telefoniteeninduse jms kanali kaudu.

Salasõna saad registreerida iseteeninduses ja esindustes. Salasõna on lihtne ja mugav võimalus Teliaga suhelda ja tehinguid teha eelkõige telefoniteeninduses.

Klient on kohustatud välistama Salasõna teatavaks saamise kolmandatele isikutele ja on vastutav kõikide Salasõna kasutamisest tulenevate tagajärgede eest (sh Salasõna kasutades tellitud teenuste eest tasu maksmise eest).

Kliendilepingu, Telia Eesti AS üldtingimuste ja muude üldist laadi dokumentidega saad tutvuda siin:

  • Kliendileping - EST / RUS / ENG
  • Telia Eesti AS üldtingimused - EST / RUS / ENG
  • Telia Eesti AS Andmete kasutamise põhimõtted - EST / RUS / ENG
  • Lepingust taganemise juhend - EST / RUS / ENG
    ning avalduse vorm - EST / RUS / ENG
  • Telia Eesti AS Kliendi andmete volitatud töötlejad - EST
  • Telia Eesti AS üldvolikiri - EST / RUS / ENG
  • Internetiühenduse teenuste kasutamise tingimused - EST / RUS
  • Kiirustesti tegemine Telia võrgus - EST

Dokumendid on .pdf formaadis. Lugemiseks saad Acrobat Readeri laadida siit.


Teenusetingimused

Teenusetingimused sisaldavad konkreetse teenuse lühikirjeldust ja kasutamise peamisi tingimusi ning need hakkavad Kliendi suhtes kehtima alates konkreetse teenuse/teenuspaketi kasutamise aluseks oleva lepingulise suhte loomisest Telia ja Kliendi vahel.


Koduste ja Äri teenuste tingimused

Eeskiri fikseerib teatud teenusterühma kuuluvate teenuste osutamise ja kasutamisega seotud üldised tingimused.

Teenusetingimused sisaldavad konkreetse toote lühikirjeldust ja selle kasutamise peamisi tingimusi ning need hakkavad Kliendi suhtes kehtima alates konkreetse toote kasutamise aluseks oleva lepingusõlmimisest Kliendi ja Telia vahel.

Seadmete kasutustingimused reguleerivad Kliendi kasutusse antavate Telia seadmete kasutamist ning need hakkavad Kliendi suhtes kehtima alates konkreetse seadme kohta seadmelepingu sõlmimisest Kliendi ja Telia vahel.

  • Tavakasutus (era- ja ärikliendile) - EST / RUS / ENG
  • Tähtajaline kasutus erakliendile - EST / RUS / ENG
  • Tähtajaline kasutus ärikliendile - EST / RUS / ENG
  • Üür erakliendile (enne 25.04.2016 liitunutele) - EST / RUS / ENG
  • Üür ärikliendile (enne 25.04.2016 liitunutele) - EST / RUS / ENG
  • Üür era- ja ärikliendile - EST / RUS / ENG

Telia e-Keskkonna vahendusel tellitud teenuste ja ostetud kaupade kohta pretensioonide korral palume pöörduda Telia poole aadressil info@telia.ee. Kui tarbija ei ole nõus Telia pakutud lahendusega, on tal võimalik pöörduda Tarbijakaitse Ameti tarbijavaidluste lahendamise komisjoni poole vastava veebikeskkonna vahendusel.


Sideteenuste tehnilised parameetrid ja nõuded ning kvaliteedinäitajad


Mobiilsed teenused

Sidevõrgu ülekoormuse ärahoidmine

Telia 2G ja 3G raadiovõrgus on kohaldatud kõrgem prioriteet hädaabikõnedele (112). Vajadusel vabastatakse 112 kõnele ressurss mõne käimasoleva kõne lõpetamise arvelt.

Keskjaamade (MSC) tasemel on rakendatud nii võrgusiseselt kui ühendustes Telia poole kõnekanalite reserveering kõrgema prioriteediga kõnede jaoks. Ka juhul, kui kahe keskjaama vaheline ühendus on ülekoormatud, ei hõivata reserveeritud kanaleid millegi muu jaoks kui hädaabikõnedele. Selliselt on tagatud hädaabikõnede automaatne prioritiseerimine kogu võrgu piires.

Sidevõrgu/teenuste toimimise tagamine

Telias on mobiilsideteenuste osas rakendatud seadmete kahe asukoha põhimõte, kus võrguseadmed on jagatud kahe füüsilise asukoha vahel ning võrgu arhitektuur on loodud viisil, mis lubab ühes asukohas avalduvate probleemide korral võrguteenuste jätkuvat tuge teise asukoha seadmete baasil. Tagatud on teenuste toimimine, kuid võib esineda ülekoormust.

Lähemalt Telia tehnilisest võrguinfost

Telia kaubamärgi all pakutavate sideteenuste kvaliteedinäitajad

Laekunud rikketeadete arv jagatuna lõppkasutajate arvuga:

  • 2013 - 0,00087
  • 2012 - 0,00069

Rikke kõrvaldamiseks rikketeate vastuvõtmise hetkest kuni sideteenuse taaskasutamise võimaluse loomiseni keskmiselt kulunud aeg (95% kiirematest juhtumitest):

  • 2013 - 73 tundi
  • 2012 - 72 tundi

Kodused teenused ja Äri teenused

Telia kaubamärgi all pakutavate sideteenuste kvaliteedinäitajate statistilised andmed 2013. aastal:

Elektroonilise side seaduse» § 93 lõikes 1 toodud avalduse esitamise hetkest kuni lõppkasutajale sideteenuse kasutamise võimaluse loomiseni keskmiselt kulunud aeg, kui sideteenuse osutamiseks ehitatakse välja füüsiline ühendus. Aegade loendist arvestatakse vaid 95% kiirematest juhtudest – 2,36 tööpäeva

Laekunud rikketeadete arv jagatuna lõppkasutajate arvuga - 0,185

Rikke kõrvaldamiseks rikketeate vastuvõtmise hetkest kuni sideteenuse taaskasutamise võimaluse loomiseni keskmiselt kulunud aeg, arvestades aegade loendist 95% kiirematest juhtudest – 4,8 h

Elion Ettevõtted AS statistilised andmed sideteenuse kvaliteedinäitajate kohta 2012. aastal:

«Elektroonilise side seaduse» § 93 lõikes 1 toodud avalduse esitamise hetkest kuni lõppkasutajale sideteenuse kasutamise võimaluse loomiseni keskmiselt kulunud aeg, kui sideteenuse osutamiseks ehitatakse välja füüsiline ühendus. Aegade loendist arvestatakse vaid 95% kiirematest juhtudest - 3,77 kalendripäeva

Laekunud rikketeadete arv jagatuna lõppkasutajate arvuga - 0,21

Rikke kõrvaldamiseks rikketeate vastuvõtmise hetkest kuni sideteenuse taaskasutamise võimaluse loomiseni keskmiselt kulunud aeg, arvestades aegade loendist 95% kiirematest juhtudest - 5,20 h