See privaatsusteade on loodud Telia Eesti AS (Mustamäe tee 3, 15033 Tallinn, Eesti, registrikood 10234957) (edaspidi „Telia“) poolt. Teates selgitatakse, kuidas Telia Teie isikuandmete vastutava töötlejana Teie isikuandmeid töötleb ja kaitseb.
Isikuandmete kaitse on oluline Telia klientidele ja teistele isikutele, kelle isikuandmeid Telia töötleb. Seetõttu kaitseb Telia kõikide andmesubjektide privaatsust vastutustundlikult ja hoolikalt.
1. Millist teavet privaatsusteade sisaldab?
Privaatsusteade kehtib füüsiliste isikute andmete töötlemise suhtes, sõltumata sellest, kas tegemist on kliendi, Telia pakutavate teenuste kasutaja või ärikliendi teenuste kasutajaga. Lisaks võivad Telial olla koostatud teenusepõhised privaatsusteated, mis kirjeldavad isikuandmete töötlemist seoses konkreetse teenusega. Need dokumendid leiate Telia kodulehelt.
Privaatsusteates selgitatakse:
- kuidas Telia isikuandmeid kogub;
- milliseid isikuandmeid Telia töötleb;
- millistel eesmärkidel ja millistele õiguslikele alustele tuginedes Teie isikuandmeid töödeldakse;
- kui kaua Telia Teie isikuandmeid iga eesmärgi puhul töötleb;
- kuidas Telia Teie isikuandmeid kaitseb;
- kellele Telia Teie isikuandmeid avaldab;
- millised õigused on Teil seoses oma isikuandmete töötlemisega ja kuidas neid õigusi kasutada.
Mida privaatsusteade ei sisalda?
Privaatsusteadet ei kohaldata Teie isikuandmete töötlemisele teiste ettevõtete poolt, kui kasutate nende teenuseid või veebilehti, isegi kui need teenused olid teile kättesaadavad Telia sidevõrgu või teenuste kaudu. Neil ettevõtetel on omaenda privaatsus-ja küpsiseteated ning nemad vastutavad Teie isikuandmete töötlemise eest.
Telia pakub laias valikus tooteid ja teenuseid. Teie kohta kogutav teave sõltub Teie tellitavatest ja/või kasutatavatest toodetest ja/või teenustest ning andmetest, mida esitate meile toodete ja/või teenuste tellimisel või andmetest, mida sisestate Telia veebisaitidel, rakendustes ja muudel platvormidel registreerumisel.
Te ei ole kohustatud Teliale oma isikuandmeid avaldama, kuid võtke arvesse, et kui otsustate oma isikuandmeid mitte avaldada, ei pruugi Telial olla võimalik teile kõiki Telia teenuseid või asjakohaseid tooteid/lahendusi pakkuda.
Telia kogub Teie isikuandmeid järgmistel viisidel:
Otse Teilt
Need andmed esitate Teliale ise. Näiteks kui Teliaga äri ajate, Telia teenuseid ostate või tellite; või kui registreerute Telia teenuste kasutajaks või logite neisse sisse, külastate Telia veebilehti, vastate Telia kliendirahulolu-uuringule või võtate Teliaga telefoni, e-posti või veebivestluse teel ühendust.
Teie tekitatud andmed
Need andmed tekivad siis, kui kasutate Telia sidevõrke või teenuseid, st helistate kellelegi, saadate sõnumeid (SMSe), sirvite internetti, kasutate TV- ja meelelahutuslikke teenuseid, külastate Telia veebilehti ja rakendusi jne.
Tuletatud andmed
Need andmed luuakse Teie isikuandmete põhjal, näiteks andmeanalüüsiga turunduseesmärkidel tehtud järeldused Teie võimalike huvide või tarbimisharjumuste kohta.
Andmed muudest allikatest
Need andmed saadakse teistelt teenusepakkujatelt, riigiasutustelt või avalikult kättesaadavatest registritest, mida võivad pidada nt riigiasutused (rahvastikuregister, e-äriregister), pangad või krediidibürood (krediidikontrolli ja maksevõime hindamiseks). Telia töötleb seadusega sätestatud tingimustel ja kooskõlas privaatsusteatega töötleme ka teistelt Telia ettevõtetelt saadud isikuandmeid.
Isikuandmed (edaspidi ka andmed) on andmed, mis on otseselt või kaudselt seotud Teie kui füüsilise isikuga (tegemist võib olla kliendiga või kliendilepingu alusel teenuste kasutajaga, näiteks ärikliendi töötajad, partnerite esindajad või erakliendi pereliikmed, volitatud isikud).
Selguse huvides rühmitab Telia Teie isikuandmed järgnevatesse andmekategooriatesse.
Põhiandmed
Põhiandmed on kõik andmed, mis on seotud tuvastatud või tuvastatava füüsilise isikuga ning ei kuulu ühegi teise andmekategooria alla. Näiteks: isikutuvastusandmed (nimi, isikukood, sünniaeg); kontaktandmed (aadress, e-posti aadress); tellimise ja teenuste osutamisega seotud andmed; maksete, krediidi ja võlgnevustega seotud andmed; Teie enda esitatud nõusolekud ja vastuväited; Teie suhtlus Teliaga; turunduslikud andmed; videovalve jäädvustatud kujutised ja videod jne.
Sideandmed
Sideandmed on sideteenuste kasutamisel tekkinud andmed. Need on vajalikud elektroonilise sidevõrgu kaudu side edastamiseks ja asjaomaseks arveldamiseks. Need andmed kajastavad Teie tegevust sideteenuste kasutamisel sidevõrgus kindlal ajal ja kindlas kohas. Näiteks: number A helistab numbrile B konkreetsel ajal, konkreetses asukohas ja kõne on konkreetse kestusega; teile või Teie saadetud SMS-i/MMS-i aeg ja vorming; interneti kasutamise andmed (sh IP-aadress, domeenid, saadetud/vastuvõetud andmemahud) jne.
Teatud juhtudel töötleb Telia teenuste osutamiseks ja arvete koostamiseks ka isikustamata sideandmeid. See andmetüüp tähistab andmeid, mis on saadud rändlusteenuse klientide, teiste operaatorite klientide või internetiteenuse pakkujate poolt Telia võrgus sideteenuste kasutamisel.
Asukohaandmed
Asukohaandmed osutavad isiku ja/või lõppseadme geograafilisele asukohale (nt GPS-koordinaadid, teenuste või rakenduste kasutamisel saadud andmete põhjal tuletatud tugijaama asukoht). Lisaks sideandmetele võidakse lisaväärtusteenuste pakkumiseks ja nende teenuste osutamiseks või Teie eraldi nõusoleku alusel töödelda vajalikus ulatuses ka asukohaandmeid.
Asukohaandmete hulka ei kuulu Teie elukoht, teenuse osutamise või arveldamisega seotud aadress, kontaktaadress jms. See teave kuulub Teie põhiandmete hulka.
Kui asukohaandmeid kasutatakse elektroonilises sidevõrgus side edastamiseks või arveldamiseks, on tegemist sideandmetega.
Sõnumisisu
Sõnumisisu viitab teabele, mida kaks elektroonilise sideteenuse abil suhtlevat osapoolt on üksteisega vahetanud (suhtlus), näiteks Telia teenuseid kasutades peetud telefonikõnede ning saadetud e-kirjade, SMSide ja MMSide sisu.
Siinkohal on oluline täpsustada, et kui suhtlete teise isikuga telefoni, e-posti või näiteks tekstisõnumite (SMSide) teel, siis sellist sõnumisisu Telia ei salvesta ega kasuta. Telia üksnes edastab sõnumeid oma sidevõrgu kaudu ning ei ole sõnumisisu vastutav töötleja.
Juhul, kui Telia on suhtluse üheks osapooleks, ei loeta poolte vahel vahetatud andmeid sõnumisisuks.
Eriliigilised isikuandmed
Eriliigilised isikuandmed hõlmavad järgmist: rassiline või etniline päritolu, poliitilised vaated, usulised või filosoofilised veendumused või ametiühingusse kuulumine, geneetilised andmed, biomeetrilised andmed, mida kasutatakse füüsilise isiku kordumatu identifikaatorina, terviseandmed või andmed füüsilise isiku seksuaalelu ja seksuaalse sättumuse kohta.
Telia ei säilita ega kogu sellist tüüpi andmeid, kui te ei ole seda teavet Teliale ise esitanud või selliste isikuandmete töötlemiseks selgesõnalist nõusolekut andnud, mispuhul teavitatakse teid nõusoleku andmisel üksikasjalikult tehtavatest töötlemistoimingutest.
Laste isikuandmed
Telia töötleb laste isikuandmeid seadusega lubatud määral, kui see on asjakohane. Telia teeb mõistlikke jõupingutusi, et tagada ja kontrollida, kas alla 13-aastase lapse hooldaja on andnud nõusoleku isikuandmete töötlemiseks, võttes arvesse olemasolevat tehnoloogiat ja töötlemisega seotud privaatsusriske.
Seadmete jälgimisandmed
Seadmete jälgimisandmed põhinevad küpsiste ja sarnaste jälgimistehnoloogiatel, mis koguvad andmeid seoses veebi või mobiilse sirvimisega. Lisateavet Telia kasutatavate küpsiste kohta saate lugedes küpsiseteadet Telia veebisaidil.
Anonüümsed andmed
Samuti võib Telia töödelda anonüümseid või koondandmeid, mis ei ole seotud Teie kui üksikisikuga. Sellised andmed ei ole isikuandmete kaitse üldmääruse kohaselt isikuandmed ja seega käesolev privaatsusteade nende töötlemisele ei kohaldu.
Telia kogub ja töötleb Teie isikuandmeid ulatuses, mis on vajalik kindlaks määratud ja õiguspärastel eesmärkidel ning ainult siis, kui see on eesmärgi täitmiseks vajalik.
Käesolevas privaatsusteates on rühmitatud kõik töötlemise eesmärgid kaheksasse kategooriasse. Teil on erinevad õigused ja võimalused oma isikuandmete töötlemist mõjutada ja teha seda puudutavaid valikuid ning neid kirjeldatakse käesolevas privaatsusteates allpool.
Telia iga töötlemistoiming põhineb õiguslikul alusel. Telia töötleb Teie isikuandmeid Teie nõusoleku alusel, Teie ja Telia vahelise lepingu täitmiseks, õigusaktidest tuleneva kohustuse täitmiseks või Telia õigustatud huvides.
Andmetöötlus nõusoleku alusel
Teie nõusolekul võib Telia töödelda Teie põhiandmeid ja/või sideandmeid. Teie nõusoleku taotlemisel teavitatakse Teid selle eesmärgist ja sellest, kuidas saate oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta.
Lepingu täitmiseks
Telia töötleb isikuandmeid lepingu täitmise õiguslikul alusel ka siis, kui see on rangelt vajalik lepingus toodud kohustuste täitmiseks. Selline isikuandmete töötlemine avaldub peamiselt Telia teenuste ja toodete teatava tulemuse saavutamises, mida isikuandmete töötlemist vältides ei ole seda võimalik teha.
Õigusaktidest tuleneva kohustuse täitmine
Kui andmetöötlus on vajalik seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks, ei saa Telia ega Teie ise langetada otsuseid selliste isikuandmete kogumise ja töötlemise kohta.
Andmetöötlus õigustatud huvi alusel
Kui Telia töötleb isikuandmeid õigustatud huvi õiguslikul alusel, hoitakse Teie ja Telia õiguste vahel tasakaalu. Sellel õiguslikul alusel töötleb Telia isikuandmeid oma sidevõrgu ja -süsteemide täiustamiseks ja arendamiseks, kasutamisstatistika koostamiseks jms, et tagada oma klientidele kvaliteetseid teenuseid, toodete ja teenuste sujuvat tarnimist ning parimat kliendikogemust.
Kui Telia töötleb õigustatud huvi alusel Teie isikuandmeid turunduseesmärkidel ja profileerimiseks, on teil alati õigus esitada töötlemisele vastuväiteid Telia e-keskkonna kaudu.
Kliendisuhte haldus
Telia töötleb Teie põhiandmeid kliendisuhte haldamiseks ning kliendikogemuse ja klienditeeninduse parandamiseks.
Maksimaalne isikuandmete säilitusaeg kliendisuhte halduse eesmärgil on 36 kuud pärast kliendisuhte lõppemist. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Krediidikontroll Töötlemine on vajalik hindamaks, kas klient või potentsiaalne klient on teenuse ja/või seadme krediidiga saamiseks sobilik. | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st nimi, aadress, kontaktandmed, kasutatudteenused, ostetud tooted, krediidiinfo | 5 aastat pärast kliendisuhte lõppu |
Klienditeenindus Toimingud, mida on vaja parema kliendikogemuse saavutamiseks. Telia jaoks on andmete töötlemine vajalik klienditeeninduse osutamiseks, klienditeeninduse parendamiseks ja nende tõhususe mõõtmiseks. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, aadress, kliendi ID | 36 kuud pärast loomist |
Tellimuste haldamine Andmesubjektide toodete ja teenuste vms tellimuste käsitlemine, haldamine ja täitmine | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kliendi ID, aadress, e-posti aadress, telefoninumber, pildid, kõnesalvestused | 36 kuud pärast loomist: kõnesalvestused tellimuste kontrollimiseks 2 aastat pärast kõne salvestamist. |
Kliendisuhte haldus Kliendisuhtetoimingud, st kliendilepingute sõlmimine ja lõpetamine, klientide tuvastamine, kliendiandmete ajakohastamine, vaidluste lahendamine | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kliendi ID, aadress, e-posti aadress, telefoninumber, pildid, kõnesalvestused | 36 kuud pärast kliendisuhte lõppu |
Äriaruandlus Statistika ja analüütika jaoks vajalik töötlemine, et tuvastada suundumusi ja seoseid. Nende andmete töötlemine toetab Teliat asjakohasemate pakkumiste ja üldiste soovituste koostamisel, mis võivad olla kasulikud Telia klientidele. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st kasutatud tooted ja teenused, aadress, kliendi ID. | 36 kuud pärast loomist |
Toodete tarnimine ja teenuste osutamine
Telia kasutab Teie isikuandmeid Teie poolt Telialt tellitud toodete tarnimine ja teenuste osutamine.
Maksimaalne isikuandmete säilitusaeg toodete ja teenuste tarnimisega seotud töötlemise eesmärgil on 36 kuud pärast kliendisuhte lõppemist. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Toodete tarnimine ja teenuste osutamine | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st kontaktandmed, nagu nimi, aadress, telefoninumber ja e-posti aadress, ostetud ja tellitud tooted/teenused; | 36 kuud pärast kliendisuhte lõppu; 12 kuud pärast sideandmete tekkimist |
Elektroonilise side edastamiseks vajalik sideedastus | Lepingu täitmine | Sideandmed, st helistaja/vastuvõtja ja IP-aadress; asukohaandmed. | 12 kuud pärast sideandmete tekkimist. |
Teenuste kvaliteedi tagamine kooskõlas lepinguliste või juriidiliste kohustustega | Seadusest tulenev kohustus või lepingu täitmine | Põhiandmed, st nimi, isikukood, Telia ID ja toote kirjeldus Sideandmed, st väljamineva ja sissetuleva kõne telefoninumber, edastamise ajatempel, edastamise pikkus, operaator, IMEI, IMSI, saadetud andmed, mobiilseadme geograafiline asukoht | 36 kuud pärast kliendisuhte lõppu 12 kuud pärast sideandmete tekkimist. |
Arveldamine
Telia kasutab isiku- ja sideandmeid arveldamise ja tulude tagamise eesmärgil.
Maksimaalne isikuandmete säilitusaeg arveldamisega seotud töötlemise eesmärgil on 24 kuud kuni 7 aastat alates kliendisuhte lõppemisest. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Arveldamine ja tasumine Maksete arvutamine, arvete väljastamine, maksete kogumine ja võlgade sissenõudmine | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st nimi, isikukood, aadress, arve number, arve kuupäev, arve summa, maksekuupäev, maksesumma ja maksekategooria; sideandmed ja asukohaandmed | 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu;12 kuud pärast sideandmete tekkimist; tasumata võla puhul 15 aastat alates võlgnevuse tekkimisest, kui puudub käimasolev sissenõudemenetlus ja avaldamine maksehäireregistris. |
Raamatupidamine Raamatupidamisega seotud seadusest tulenevate kohustuste täitmine | Seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st nimi, isikukood, Telia ID, telefoninumber, teenusekonto number, arve number, arve kuupäev, maksekuupäev, maksesumma, maksekategooria, arve summa, lepingu andmed, e-keskkonna tehingute logid | 7 aastat pärast kalendriaasta lõppu, millal lõppes majandusaasta |
Tulude tagamine, arvestamata või saamata jäänud tulude tuvastamine ja leidmine. Nende andmete töötlemine on Telia klientide ja omanike huvides, samuti on see määrava tähtsusega Telia tulude tagamisel. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, isikukood, tellimuste summad | 24 kuud pärast loomist |
Turvalisus
Telia töötleb isiku- ja sideandmeid elektrooniliste sidevõrkude turvalisuse jälgimiseks ning on seotud lepinguliste kohustustega säilitada ja taastada teenuste osutamiseks kasutatavate võrkude ja süsteemide turvalisus, mis hõlmab ka intsidentide haldust. Isikuandmete maksimaalne säilitusaeg turvalisuse eesmärgil on kuni 36 kuud, sõltuvalt konkreetsest eesmärgist. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Võrgu- ja infoturve Elektrooniliste sidevõrkude ja -teenuste turvalisuse säilitamine ja taastamine, tagades teabe, varade, klientide ja personali turvalisuse vastavalt lepingus toodud kohustustele. | Lepingu täitmine | Põhiandmed; sideandmed, st e-posti aadress, helistaja ja vastuvõtja telefoninumbrid. | 24 kuud (sideandmete puhul 12 kuud) pärast loomist |
Võrgu- ja infoturve Elektrooniliste sidevõrkude ja -teenuste turvalisuse säilitamine ja taastamine, tagades ühtlasi teabe, varade, klientide ja personali turvalisuse. Nende andmete töötlemine on kasulik Teliale, Telia klientidele, ning majandusele ja ühiskonnale tervikuna. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, isikukood, tellimuste andmed. | 24 kuud pärast andmete tekkimist |
Intsidentide haldamine Teenustega seotud intsidentide ja küsimuste lahendamine, elektroonilise side edastamise tehniliste rikete ja vigade tuvastamine | Lepingu täitmine | Põhiandmed, st kliendi teavitamise andmed ja intsidendiga seotud andmed | 24 kuud pärast intsidendi lahendamist |
Pettuste avastamiseks, nt väärkasutuse tuvastamiseks, müügitegevuses pettuste ennetamiseks ja klientide tuvastamiseks. Nende andmete töötlemine on kasulik Teliale, Telia klientidele, majandusele ja ühiskonnale tervikuna. Lugege ka privaatsusteadet, mis käsitleb videovalvet Telia rajatistes. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kontaktandmed; videosalvestused; isiklikud QR-koodid, Telia rajatiste juurdepääsulogid | 36 kuud pärast küsimuse lahendamist |
Kohustuslikud kontrollid Seadusega nõutav turvalisuse, privaatsuse ja võrgujärelevalve, nt tarnijate auditid, andmekaitseametnike auditid ja kontrollid, võrgupõhised turvameetmed, nagu tulemüürid, sissetungi avastamise süsteemid, viirusetõrje ning võrgu jälgimine ebaseadusliku liikluse või mustrite suhtes. | Seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, nt telefoninumber, pealkiri, kategooria, allikas, kuupäev, voogedastuse algus- ja lõpuaeg; Sideandmed, nt väljamineva ja sissetuleva kõne telefoninumber, edastamise ajatempel, edastamise pikkus, operaator, IMEI, IMSI, saadetud andmed, mobiilseadme geograafiline asukoht | Kustutatakse pärast küsimuse lahendamist |
Teenuste ja süsteemide arendus
Telia töötleb Teie isiku- ja sideandmeid, et arendada uusi tooteid ja teenuseid ning parendada Telia pakutavaid tooteid ja teenuseid. Telia töötleb andmeid oma süsteemide ja võrkude arendamiseks ja hooldamiseks, et pakkuda teile tipptehnoloogial põhinevaid ajakohaseid tooteid ja teenuseid.
Teenuste ja süsteemide arenduse eesmärgil töödeldavate andmete maksimaalne säilitusaeg on kuni 36 kuud. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Teenuste ja toodete täiustamine Teenuste ja toodete arendamine, uuendamine ja täiustamine. Nende andmete töötlemine on vajalik, et Telial oleks äri ja turvalisuse seisukohast võimalik teenuseid pakkuda. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, aadress, kliendi ID, kasutatud tooted ja teenused, kõnesalvestused ja Teliaga peetud veebivestluste sisu; Sideandmed, st teenuste kasutamise andmed. | Põhiandmeid säilitatakse kuni 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu. Sideandmeid säilitatakse kuni 12 kuud alates andmete tekkimisest. Kõnesalvestusi säilitatakse kuni 24 kuud alates nende tegemisest. Veebivestlusajalugu säilitatakse kuni 36 kuud pärast vestluse lõppu. |
Telia süsteemide ja võrkude arendamine ja hooldamine. Nende andmete töötlemine on pakutavate teenuste saamisel üldiselt eeldatav. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, aadress kasutatud tooted ja teenused | 36 kuud pärast loomist. |
Turundus
Telia töötleb Teie isiku- ja sideandmeid turunduslikul eesmärgil.
Maksimaalne säilitusaeg isiku- ja sideandmete töötlemiseks turunduslikul eesmärgil on 5 aastat pärast turundustegevust kliendisuhte ajal ja mitte rohkem kui 2 aastat pärast kliendisuhte lõppu. Sõltuvalt andmete tüübist võidakse isikuandmeid kustutada ka varem, kliendisuhte ajal.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Otseturundus elektroonilistele kontaktandmetele Andmesubjektidega kontakteerumine turundussõnumitega SMSi ja e-posti teel | Nõusolek erakliendi puhul; õigustatud huvi ärikliendi puhul | Põhiandmed, nt e-maili aadress, telefoninumber, nimi | 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu; pärast nõusoleku tagasivõtmist või otseturundusest loobumist |
Turundussõnumite edastamine muudes veebikanalites, näiteks Telia veebilehe, vestlusroboti, Telia rakenduste või muude kanalite kaudu. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, nt e-posti aadress, telefoninumber, nimi | 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu, kuid mitte kauem kui kokku 5 aastat |
Turundusanalüüs ja üldine kliendigruppide profileerimine. See tähendab, et Telia loob Teie kohta üldise profiili, et mõista teid kui klienti paremini ja kohandada teile teenuseid ja saadetavat sisu. Klientidele suunatud ja kohandatud turunduse pakkumisega saavad Telia kliendid asjakohasemat turunduskommunikatsiooni | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, kontaktandmed, ostetud teenused ja tooted, tellimuste ajalugu | 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu, kuid mitte kauem kui kokku 5 aastat pärast turundustegevust |
Sideandmete põhine turundus Sideandmete töötlemine turunduslikuks profileerimiseks, turunduskampaaniate järeltegevusteks, müügi jälgimiseks jms. | Nõusolek | Sideandmed, st väljamineva ja sissetuleva kõne telefoninumber, edastamise ajatempel, edastamise pikkus, operaator, IMEI, IMSI, saadetud andmed, mobiilseadme geograafiline asukoht | Nõusolek kustutatakse 12 kuud pärast kliendisuhte lõppu; pärast nõusoleku tagasivõtmist; 12 kuud pärast sideandmete tekkimist |
Klientide profileerimine, käitumise, huvide, asukoha hindamine, analüüs või prognoosimine, sh küpsised ja muude sarnaste tehnoloogiate kasutamine jne. Sellise profileerimise puhul küsib Telia selleks Teie eraldi nõusolekut ja annab täiendavat teavet konkreetsete töötlustegevuste osas. | Nõusolek | Põhiandmed, st IP-aadress, kordumatud identifikaatorid; sideandmed, st seadmeandmed; asukohaandmed, st IP-asukoht. | 24 kuud pärast kliendisuhte lõppu; pärast nõusoleku tagasivõtmist; 12 kuud pärast sideandmete tekkimist |
Mida tähendab turunduslikul eesmärgil profileerimine?
Turunduslikul eesmärgil profileerimine viitab andmetöötlusele, mille käigus Telia töötleb Teie andmeid statistiliste, matemaatiliste või prognoosivate analüüsimeetoditega, et luua erinevaid seoseid, tõenäosusi, korrelatsioone, mustreid, mudeleid, turundusprofiile jne. Selle tulemusena saab Telia prognoosida või tuletada Teie ootusi, eelistusi ja vajadusi seoses Telia pakutavate kaupade ja teenuste tarbimisega.
Profileerimine hõlmab alati teatavat eksimisvõimalust, sest seosed põhinevad matemaatilistel ja statistilistel protseduuridel. See on profileerimisele iseloomulik omadus ja samal ajal peamine üksikisikute privaatsust ohustavate riskide allikas, täpsemalt kahesuguste vigade esinemise võimaluse tõttu: a) isiku määramine valesse kategooriasse; b) tegelikult asjaomasesse kategooriasse kuulujate kategooriast väljajätmine.
Kuidas kasutatakse Telias turunduslikku profileerimist?
Telia loob ja määrab andmesubjektidele klienditüübid või profiilid
Telia analüüsib klientide demograafilisi andmeid (vanus, sugu), teenuse kasutamise andmeid ja muid koondandmeid. Selleks kasutatakse mitmeid erinevaid rahvusvaheliselt tunnustatud statistilise analüüsi meetodeid, et teha profiilianalüüse erinevate kliendisegmentide, -tüüpide ja -profiilide väljatöötamiseks. Profiilianalüüsis kasutatud identifitseerimisandmete ja tõenäosushinnangu põhjal saab Telia määrata konkreetse kliendisegmendi, -tüübi või -profiili (nt tehnoloogiateadlik klient) ja kasutada seda hinnangut erinevate turundusotsuste tegemiseks (näiteks veebikeskkondades isikustatud sisu kuvamine ja reklaamimine).
Me hindame käitumist ja huvi kliendi teekonna põhjal
Nii saab Telia analüüsida ja kasutada klientide teenuste kasutamise, veebisaidikülastuste ja muude ostukäitumise ja tarbimisega seotud andmeid ning ka erinevaid statistilise analüüsi ja profiilianalüüsi meetodeid, et tuletada klientide käitumismustreid, mudeleid ja klienditüüpe. Selle tulemusena on võimalik luua tõenäosushinnang selle kohta, kuivõrd huvitatud on konkreetne klient konkreetse teenuse tellimisest ja kasutamisest.
Telia on profileerimisel ettevaatlik, et vältida Teile asjakohatute pakkumiste või muude soovimatute turundussõnumite saatmist. Teil on õigus esitada igal ajal andmete turunduslikul eesmärgil töötlemisele vastuväiteid.
Töötlemine seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks
Telia peab täitma seadustest tulenevaid kohustusi, sealhulgas isikuandmete töötlemisega seotud kohustusi. Selline töötlemine hõlmab andmete säilitamist õiguskaitseorganite taotluste ja päringute jaoks ning nendele vastamist ja kohtumääruste täitmist. Samuti on Telia kohustatud töötlema isikuandmeid riiklikele reguleerivatele asutustele esitatava regulatiivse aruandluse jaoks ning riiklike reguleerivate asutuste poolt olulistele turuosalistele kehtestatud kohustuste täitmiseks.
Telia suhtes kohaldatakse teatavaid finantsteenuste osutamisega seotud seadusi ja eeskirju, näiteks kohustus tunda oma klienti, kohustuslik kliendi tuvastamine ja krediidikontrolli kohustus, et täita vastutustundliku laenuandmise nõudeid. Lisaks peab Telia töötlema isikuandmeid rahapesuvastaste kohustuste täitmiseks.
Seadusest tuleneva kohustuse eesmärgil töödeldavate andmete maksimaalne säilitusaeg on 10 aastat.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Andmete kohustuslik säilitamine õiguskaitse ja hädaabiteenuste eesmärkidel | Elektroonilise side seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st nimi, sideandmed, kasutaja andmed; sideandmed st väljamineva ja sissetuleva kõne telefoninumber, edastamise ajatempel, edastamise pikkus, operaator, IMEI, IMSI, saadetud andmed, mobiilseadme geograafiline asukoht | 12 kuud pärast loomist |
Kohtumäärused, st korraldused, mis kohustavad Teliat teatavaid andmeid esitama. | Seadusest tulenev kohustus | Vastavalt konkreetses kohtumääruses märgitule | 12 kuud pärast kohtumääruse täitmist |
Olulise turujõuga ettevõtja kohustused (telekommunikatsioonioperaatorid peavad jagama andmeid teiste operaatoritega). | Elektroonilise side seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st numbriliikuvusega seotud teave; sideandmed juhtumipõhiselt | Juhtumipõhine |
Aruandlus ametiasutustele ja üksikisikutele, sh andmesubjektide päringute aruande esitamine või isikuandmete kaitse nõuete rikkumisest teatamine. | Seadusest tulenev kohustus (st Isikuandmete kaitse üldmäärus, elektroonilise side seadus, isikuandmete kaitse seadus jt) | Põhiandmed, taotluse korral sideandmed | 24 kuud pärast küsimuse lahendamist |
Kohustuslik kliendi tuvastamine, nt rahapesu tõkestamine, mobiil-ID lepingu sõlmimine jms | Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kontaktandmed ning õigusaktides sätestatud andmed. | Vähemalt 5 aastat pärast kliendisuhte lõppu; Mobiil-ID puhul 10 aastat alates sertifikaadi aegumisest |
Kohustuslik krediidikontroll Vastutustundliku laenuandmise nõue. Tarbija krediidivõimelisuse hindamine ja esitatud andmete kontrollimine, krediiditoimiku pidamine. | Krediidiandjate ja -vahendajate seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kontaktandmed ning õigusaktides sätestatud andmed. | Vähemalt 36 kuud pärast lepingu lõppu |
Kliendi tundmise põhimõte (KYC) Finantsalased õigusaktid, näiteks rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadus, kohustavad kõiki finantsettevõtteid oma kliente põhjalikult tundma. | Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed, st nimi, isikukood, kontaktandmed. | Vähemalt 5 aastat pärast kliendisuhte lõppu |
Rahapesu tõkestamisega seotud andmete säilitamine | Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed | Vähemalt 5 aastat pärast kliendisuhte lõppu |
Rahapesu tõkestamisega seotud andmete säilitamine seoses kuritegevusega | Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenev kohustus | Põhiandmed | Vähemalt 10 aastat pärast kliendisuhte lõppu |
Vihjeliin Seaduste ja määruste või ettevõtte eeskirjade rikkumise kahtlusest teatamine | Tööalasest rikkumisest teavitaja kaitse seadus | Põhiandmed, st nimi, kontaktandmed, ametikoht | 3 kuud pärast küsimuse lahendamist |
Suhted tarnijatega
Vastutustundlikuks äritegevuseks valib Telia oma tarnijaid väga hoolikalt, et veenduda tarnija vastavuses Telia vastutustundliku äritegevuse nõuetele. Selline tarnijate kontrollimine võib hõlmata ka konkreetsete tarnijatega seotud isikute isikuandmete töötlemist.
Eesmärk | Õiguslik alus | Andmekategooria koos atribuutide näidetega | Säilitusaeg |
---|---|---|---|
Suhe tarnijaga Hoolsuskohustuse täitmine tarnija suhtes, tarnija esitatud isikuandmeid sisaldavate pakkumiste haldamine. | Õigustatud huvi | Põhiandmed, st nimi, kontaktandmed, ametikoht tarnijaettevõttes. | 12 kuud pärast suhte lõppu |
Automatiseeritud otsuste tegemine on Teie isikuandmete töötlemise viis, mille puhul tehakse otsuseid tehnoloogiliste vahendite abil ilma inimese osaluseta. Automaatne otsus võib põhineda erinevatel töötlemistoimingutel, näiteks profileerimisel, ning nendel töötlemistoimingutel peab olema asjakohane õiguslik alus. Kui protsess sisaldab ka mingisugust inimtegevust, ei loeta töötlemist automatiseeritud töötlemiseks (nt kui inimene vaatab enne otsuse tegemist krediidikontrolli läbi).
Automatiseeritud otsuste tegemise raames isikuandmete töötlemisel kasutab Telia lepingu täitmise ja seadusest tuleneva kohustuse õiguslikke aluseid.
Juhul kui te ei ole rahul Telia poolt Teie kohta tehtud automatiseeritud otsusega, on teil õigus:
- paluda Telialt automatiseeritud otsuse tegemise asemel inimese sekkumist;
- väljendada oma seisukohta;
- otsus vaidlustada.
5.1 Krediidilimiit
Krediidilimiidid on kliendi suhtes kehtivad indikatiivsed rahalised piirsummad, mida ületavas ulatuses ei ole Telia kohustatud kliendile Telia lepingulisi teenuseid krediidi eest osutama. Kliendile pakutav lõplik krediidilimiidi summa ja tingimused selguvad pärast kliendi poolt vastava taotluse esitamist ja tema krediidivõimelisuse hindamist.
5.2 Krediidireiting
Krediidireiting on Telia sisemistest infosüsteemidest ja Creditinfolt saadud asjakohase erakliendi maksekäitumise teabel ja kliendi taustainformatsioonil põhinev hinnang erakliendi maksejõuetuse tõenäosuse kohta. Creditinfo välised krediidiriskihinnangud on avalike allikate põhjal välja arvutatavad riskiparameetrid eraisikuga seotud krediidiriski hindamiseks. Krediidireitingu arvutamiselt kasutatakse erinevat infot, nagu Creditinfo maksehäireregistri infot, konkreetse eraisiku ettevõtlusaktiivsust, eraisiku kogemust ja aktiivsust krediiditurul. Mida kõrgem on saadud skoor, seda kõrgem on ka eraisikuga seotud krediidirisk. Rohkem infot selle kohta leiate Creditinfo Eesti ASi veebilehelt.
Krediidireitingu tulemused „uus“ ja „negatiivne“ toovad kaasa krediidi mittesaamise ning teenusega liitumisel võib Telia nõuda kliendilt täiendavate võlaõiguslike tagatiste esitamist (nt käendus, garantii, tagatisraha), samuti ettemakse tegemist (nt krediidilimiidi ületamisel või kui kliendi krediidivõimelisuse hinnang ei ole piisav).
Tulemused „rahuldav“ ja „positiivne“ toovad üldjuhul kaasa teenustega liitumise automaatse lubamise, kui kliendil pole aktiivset võlga. Krediiditingimuste määramisel kogub Telia kliendi maksekäitumise ja tausta puhul asjakohast teavet:
- Telia infosüsteemidest (nt kliendisuhte pikkus, Teliaga seotud maksekäitumine: võlgnevuste andmed ja arvete tasumine), sh kliendiga seotud ettevõtete kohta;
- avalikest andmebaasidest (ametlikud teadaanded, kohtutäiturite avalikustatud teave ja andmed muudest ametlikest registritest, nt äriregister, rahvastikuregister);
- Creditinfo Eesti ASi andmebaasist ja välistest krediidiriski hinnangutest (Creditinfo maksehäireregister: nii kliendi kui ka kliendiga seotud ettevõtete maksehäire tekkimise ja lõppemise kuupäevad, võlasummad ja võla päritolusektor, Creditinfo eraisiku skoorid ja kliendiga seotud ettevõtete krediidihinnangud);
- vajadusel muudest usaldusväärsetest allikatest (nt eraregistrite taustainfo rahapesuvastastest õigusaktidest tulenevate hoolsusmeetmete täitmiseks, kohtulahendid jne).
5.3 Võlahaldus
Kui klient võlgnevuse teadetest hoolimata võlgnevust ei tasu, piiratakse sideteenuseid automaatselt ja klient ei saa teenust tavapärasest ulatuses kasutada. Kui tegemist on mobiili- või telefoniteenusega, on piiratud üksnes väljuvad kõned ning kõnesid vastu võtta saab klient ka edaspidi.
Telia säilitab Teie isikuandmeid privaatsusteates nimetatud eesmärkide saavutamiseks vajaliku aja jooksul või nii kaua, kuni seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks vajalik, vastavalt ülal punktis 4.2 toodule.
Tuleb arvestada, et teatavatel juhtudel kehtivad privaatsusteates toodud tähtaegadele erandid. Näiteks ei kohaldata mõningaid automaatseid tähtaegu võlgnevustele või juhul, kui Telia peab säilitama Teie isikuandmeid, et kaitsta end õiguslikes vaidlustes ja nõuetes, mispuhul säilitatakse andmeid seni, kuni Telia kaitsmine Telia vastu algatatud menetlustes seda nõuab. Samuti ei kehti privaatsusteates toodud tähtajad anonüümsete andmete säilitamise osas, sest sellisel juhul ei töötle Telia enam isikuandmeid.
Allpool leiate erinevad andmete saajad, kellele Telia Teie isikuandmeid edastab.
Telia Company kontserni ettevõtted
Telia jagab andmeid Telia ettevõtete vahel, et saada ülevaade Telia klientide kohustustest kõigi Telia ettevõtete ees. Koondtasandil, st kui isikuandmed liidetakse teiste klientide andmetega, kasutatakse seda teavet analüütikas, sealhulgas klientide jagunemise jälgimiseks Telia kontserni erinevate ettevõtete vahel. Lisaks jagab Telia klientide andmeid Telia Company kontserni üleselt, et teha ettevõtte juhtimis- ja administratiivotsuseid.
Telia heaks töötavad partnerid, kes töötlevad Teie andmeid Telia nimel.
Need partnerid võivad töödelda isikuandmeid üksnes vastavalt Telia juhistele ja ulatuses, mis on vajalik nende Teliaga sõlmitud lepingust tulenevate kohustuste nõuetekohaseks täitmiseks. Näiteks IT-teenuse pakkujad, seadmehoolduspartnerid ja turundusbürood, kes teevad Telia nimel turundustoiminguid.
Telia volitatud töötlejate nimekiri on kättesaadav Telia kodulehel. Selles loetelus on esitatud Telia volitatud töötlejad ja partnerid, kellega Telial on isikuandmete töötlemisel kaasvastutus.
Teised sidevõrgu operaatorid või teenusepakkujad, kes pakuvad teenuseid või kasutatakse Teile teenuste pakkumiseks, näiteks arvete esitamiseks või rikete ja tõrgete ennetamiseks ja kõrvaldamiseks.
Kui lahkute Telia sidevõrgust ja kasutate mobiilset rändlusteenust teiste operaatorite võrkudes (nt välisreisil), saavad kõnealused operaatorid Teie isikuandmeid koguda ja töödelda ning ka Telialt andmeid vastu võtta.
Näiteks kui saadate oma seadme Teliasse hooldamiseks, võib garantii eeldada Teie andmete avaldamist tootjale.
Seoses elektroonilise tuvastamise või elektroonilise allkirjastamisega võidakse Teie andmeid avaldada ka identifitseerimisvahenduse teenuste pakkujatele ja nendele teenusepakkujatele, kelle teenustele on teil juurdepääs või kelle teenuseid on teil võimalus kasutada sisselogimise teel, kasutades elektroonilist identifitseerimist (nt Mobiil-ID, Smart-ID), et tõendada enda isikut või anda elektroonilist allkirja.
Kui kasutate oma mobiiltelefonilepingu maksefunktsiooni ehk näiteks soetate pileti, mille hind lisatakse Teie telefoniarvele, võib Telia töödelda maksetehingu sooritamiseks vajalikke isikuandmeid ja avaldada mobiililepingu numbri ka teenusepakkujale, kellelt te asjaomase maksefunktsiooni abil teenuse ostate.
Riigiasutused ja muud avalik-õiguslikud asutused
Kui asjaomane kohustus tuleneb õigusaktidest, avaldab Telia isiku-, side- ja/või asukohaandmeid julgeoleku- ja jälitusasutustele, sealhulgas politseile, prokuröridele, kohtutele, häirekeskusele (112) jt asutustele, näiteks kuritegevuse ennetamiseks, uurimiseks, avastamiseks, hädaabiteenuse osutamiseks ja muudeks tegevusteks seaduses nõutavas ulatuses ja eelnevalt kindlaksmääratud korras.
Muud kolmandad isikud
Maksehäireregistreid haldavad ettevõtted.
Telial on õigus esitada võlgnike (st andmesubjektid, kes ei ole õigeaegselt ja nõuetekohaselt täitnud oma rahalisi kohustusi Telia ees) andmeid ettevõtetele, kes haldavad maksehäireregistreid ning esitavad seejärel kolmandatele isikutele andmeid krediidivõime ja võlgnevuste haldamise eesmärgil. Võlgniku andmed esitatakse seaduses sätestatud tingimustel alles pärast seda, kui andmesubjektile on teatatud rahaliste kohustuste rikkumisest.
Nõudeõiguse ostnud ettevõtted.
Vastavalt võlaõigusseadusele on Telial (võlausaldajal) õigus loovutada võlaportfelli nõudeõigus teisele isikule, kes võib nõude üle võtta. Selliseks üleandmiseks ei ole vaja võlgniku nõusolekut ja võlgnikule võib sellest teada anda kas varasem või uus võlausaldaja.
Võlgade sissenõudmisega tegelevatele ettevõtetele ulatuses, mis on vajalik võlgade sissenõudmise algatamiseks ja täitmiseks.
Juriidiliste, auditeerimise ja muude eriteenuste pakkujatele, kohtutäituritele jne.
Seoses ühinemiste ja omandamiste ning erinevate äritehingute ja üleandmistega.
Telia nimel isikuandmeid töötlevad partnerid asuvad mõnikord väljaspool Euroopa Liitu (EL) või Euroopa Majanduspiirkonda (EMP). Isikuandmete edastamisel väljapoole ELi või EMP-d tagab Telia lepingute abil (nt kasutades Euroopa Komisjoni lepingute tüüptingimusi) või muul viisil (Euroopa Komisjoni piisava kaitse otsus), et andmete edastamine toimub vastavalt seadusele. Lisaks tagab Telia, et Teie isikuandmed oleksid kaitstud olenemata sellest, kas neid edastatakse väljapoole EMP-d või mitte.
Telia hindab isikuandmete väljapoole ELi/EMP-d edastamise ja isikuandmetele väljastpoolt ELi/EMP-d juurdepääsemise riskitegureid edastamise mõjuhinnanguga. Edastamise mõjuhinnangu abil kontrollib Telia juhtumipõhiselt, kas kolmanda riigi õigus tagab isikuandmete edastamisel piisava kaitse. Telia teeb koostööd oma alamtöötlejatega, et koguda piisavalt teavet edastamise mõjuhinnangute tegemiseks ja lõpuleviimiseks. Telia hindab, kas ja milliseid lisameetmeid tuleks rakendada, lähtudes andmete edastamise riigi seadustest või tavadest ja asjakohaste kaitsemeetmete tõhususest. Telia hindab lisameetmete sobivuse kindlaksmääramisel nende meetmete tõhusust seoses edastamise või muu asjakohase stsenaariumiga, kolmanda riigi õiguse ja tavadega ning kasutatud edastusvahendiga.
Nimekirja EL-i välistest riikidest, mille andmekaitse tase on hinnatud piisavaks, leiate Euroopa Komisjoni veebisaidilt.
Euroopa Komisjoni lepingute tüüptingimustega saate tutvuda Euroopa Komisjoni veebisaidil.
9.1 Kuidas Telia Teie andmeid kaitseb
Teie isikuandmete kaitse on Teliale ülima tähtsusega, mistõttu rakendatakse vajalikke organisatsioonilisi ja tehnoloogilisi turvameetmeid, et tagada andmete terviklikkus, kättesaadavus ja konfidentsiaalsus. Need meetmed hõlmavad töötajate, teabe, IT-taristu, sisemiste ja avalike võrkude, samuti büroohoonete ja tehniliste seadmete kaitset.
Infoturbetegevuse eesmärk on tagada nõuetekohane andmete kaitse tase, samuti leevendada ja ennetada riske. Telia tagab sidevõrgu turvalisuse ja Teie saadetud sõnumite sisu ja vormi konfidentsiaalsuse, samuti ei avalda Telia nende saatmise aega ja viisi vastavalt Telia teenuste suhtes kehtivatele tingimustele ja õigusaktidele. Selleks vajalikke meetmeid rakendatakse kooskõlas Telia sisemiste turvaeeskirjadega.
Telia töötajatele kehtivad andmete konfidentsiaalsuse ja kaitse nõuded. Neile korraldatakse isikuandmete kaitse koolitusi ja töötajad vastutavad oma kohustuste täitmise eest. Samuti on Telia partnerid kohustatud tagama, et nende töötajad järgiksid samu eeskirju nagu Telia, ning nende töötajad vastutavad isikuandmete kasutamise nõuete täitmise eest.
Telia üldiste infoturbe eeskirjadega saate tutvuda Telia Company veebisaidil9.2 Kuidas saate ise oma andmeid kaitsta
Enne oma isikuandmete kolmandale isikule avaldamist või andmete kuhugi sisestamist kaaluge, kes on andmete saaja ja kui turvaliselt neid säilitatakse. Side- ja internetiteenuste puhul tuleb arvestada, et lubades hooletusest või mõnel muul põhjusel juurdepääsu oma andmetele (nt Telia iseteeninduses), annate juurdepääsu kõnelogidele, teenuse üksikasjadele, arvete esitamise teabele ja seotud isikute andmetele.
Kui kahtlustate, et Teie isikuandmeid on töödeldud vastuolus Telia privaatsusteatega või et Teie teavet on avaldatud võõrastele, teavitage meid sellest võimalikult kiiresti, võttes Teliaga ühendust mõnel allkirjeldatud meetodil. Nii on võimalik olukorda võimalikult kiiresti lahendada ja aidata ühtlasi võimalikku kahju vähendada. Oma andmeid saate alati kontrollida ja muuta alltoodud meetodite abil.
Õigus tutvuda andmetega
Teil on igal ajal õigus tutvuda oma andmetega, mida Telia töötleb ja säilitab. Samuti on Teil õigus saada teavet järgmise kohta:
- andmete töötlemise eesmärgid;
- isikuandmete kategooriad;
- andmete saajad või saajate kategooriad, kellele isikuandmeid on avaldatud või kavas avaldada;
- andmete säilitusajad.
Oma andmetega tutvumiseks saate avalduse esitada sisse logides. Kui Teil ei ole võimalik sisse logida, võite päringu saata e‑posti aadressile privacy@telia.ee
Kui Teie eelmisest päringust on möödunud vähem kui kuus kuud, on Telial õigus küsida Teilt päringu eest tasu.
Õigus oma nõusolek tagasi võtta
Õigus oma nõusolek tagasi võtta
Kui isikuandmete töötlemine põhineb nõusolekul, on Teil õigus nõusolek igal ajal tagasi võtta. Seda saab teha iseteeninduses lehel „Pakkumiste ja uudiste seaded“.
Pärast nõusoleku tagasivõtmist alustab Telia kohe muudatuste rakendamist, kuid nende jõustumine võib võtta kuni kaks tööpäeva. Nõusoleku andmisel ega tagasivõtmisel ei ole tagasiulatuvat mõju.
Õigus andmete parandamisele
Teil on õigus nõuda Telialt Teid puudutavate ebaõigete või ebatäpsete isikuandmete parandamist ja puudulike isikuandmete täiendamist. Kui olete oma andmetega tutvudes avastanud, et andmed pole õiged või Teie isikuandmed on muutunud, saate neid alati ise muuta iseteeninduses.
Juhul, kui soovite parandada andmeid, mida Te iseteeninduses muuta ei saa, saatke meile avaldus. Avalduse vorm tekib siia, kui logite sisse.
Õigus esitada töötlemisele vastuväiteid
Õigus esitada töötlemisele vastuväiteid
Kui Teie isikuandmeid töödeldakse Telia õigustatud huvides, on Teil õigus esitada nende töötlemisele vastuväiteid. Vastuväite esitamisel kaalub Telia mõlema poole õiguspäraseid huvisid ja vastuväitega nõustudes lõpetab Telia sel eesmärgil Teie andmete töötlemise, välja arvatud juhul, kui Telial on kaalukad ja õiguspärased põhjused Teie andmete töötlemise jätkamiseks vaatamata Teie vastuväitele.
Teil on täielik õigus esitada vastuväiteid Teliale Teie andmete otseturunduse eesmärgil töötlemise kohta ning Teie vastuväite korral lõpetab Telia Teie andmete töötlemise. Õigust vastuväite esitamiseks ei saa kasutada olukorras, kui Telial on vaja koostada, esitada või kaitsta oma õigusnõuet (nt kui Telia leiab, et isik on lepingut rikkunud ja Telia peab seetõttu pöörduma oma õiguste kaitsmiseks kohtu või muu õiguskaitseorgani poole).
Juhul, kui soovite esitada andmete töötlemise vastuväite, saatke meile avaldus. Avalduse vorm tekib siia, kui logite sisse.
Vastuväiteid saate esitada ka logides sisse Telia iseteenindusse või loobudes otseturundusest vastavalt turunduskommunikatsioonis esitatud teabele.
Õigus andmete kustutamisele („õigus olla unustatud“)
Õigus andmete kustutamisele („õigus olla unustatud“)
Teatud juhtudel on teil õigus nõuda oma andmete kustutamist, näiteks kui:
- isikuandmeid ei ole enam vaja sellel eesmärgil, millega seoses need on kogutud või muul viisil töödeldud;
- andsite algselt nõusoleku oma andmete kasutamiseks, kuid olete nüüd oma nõusoleku tagasi võtnud ja töötlemiseks ei ole muud õiguslikku alust;
- olete esitanud töötlemisele vastuväite ja töötlemiseks ei ole ülekaalukat õiguspärast põhjust (Teie huvid kaaluvad üles Telia huvid);
- on tehtud kindlaks, et Teie andmeid on kogutud ja/või töödeldud ebaseaduslikult;
- Telial on seadusest tulenev kohustus andmed kustutada;
- andmeid koguti Teilt lapsena veebiteenuse kasutamise käigus.
Juhul, kui soovite esitada andmete töötlemise vastuväite, saatke meile avaldus. Avalduse vorm tekib siia, kui logite sisse.
Õigus piirata oma isikuandmete töötlemist
Õigus piirata oma isikuandmete töötlemist
Teatud juhtudel on Teil õigus nõuda oma isikuandmete töötlemise piiramist. Peaksite arvestama, et asjaomane õigus eeldab eesmärgi väga täpset sõnastamist ja võib mõnel juhul tuua kaasa teenuste osutamise ajutise peatamise.
Oma isikuandmete töötlemise piiramist saate nõuda järgmistel juhtudel:
- isikuandmete õigsuse kontrollimiseks siis, kui olete nende õigsuse vaidlustanud;
- ebaseadusliku andmetöötluse fikseerimiseks;
- vajate isikuandmeid õigusnõude koostamiseks, esitamiseks või kaitsmiseks;
- esitate vastuväite õigustatud huvi kaalumiseks ning soovite otsuse tegemiseni vaidlusaluse andmetöötluse piirata.
Juhul, kui soovite esitada andmete töötlemise vastuväite, saatke meile avaldus. Avalduse vorm tekib siia, kui logite sisse.
Õigus andmete ülekantavusele
Teil on õigus saada oma isikuandmeid, mida olete Teliale esitanud ja mida töödeldakse Teie nõusolekul või lepingu täitmiseks.
Telia annab teile juurdepääsu oma isikuandmetele struktureeritud, üldkasutatavas ja masinloetavas vormingus või võimaldab need otse teisele teenusepakkujale või vastutavale töötlejale edastada tingimusel, et teisel teenusepakkujal on võimalik andmeid sellises vormingus vastu võtta.
Juhul, kui soovite esitada andmete töötlemise vastuväite, saatke meile avaldus. Avalduse vorm tekib siia, kui logite sisse.
Õigus esitada kaebus
Kui arvate, et teie isikuandmeid töödeldakse kehtivaid nõudeid rikkudes, peaksite sellest Teliale võimalikult kiiresti teatama, võttes Teliaga ühendust aadressil privacy@telia.ee.
Oma privaatsusõiguste ja isikuandmete kaitsmiseks on Teil alati õigus pöörduda Telia, Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole. Andmekaitse Inspektsioon on riigiasutus, millega saab võtta ühendust või konsulteerida isikuandmete kaitsega seotud küsimustes.
Õigus kahju hüvitamisele
Kui Teile on tekkinud kahju, sest Teie isikuandmete töötlemisel rikuti kohalduvates õigusaktides toodud nõudeid, võib teil olla õigus hüvitisele. Kahjunõudeid võib esitada Teliale või kohtule.
Teliale esitatud kahjunõue peab olema vormistatud kirjalikult ja sisaldama järgmisi andmeid:
- täielik nimi
- isikukood
- võimalikud lepingunumbrid.
Seejärel tuleb taotlus saata aadressile info@telia.ee.
Kõiki eelnimetatud õiguseid saate kasutada Teliaga ühendust võttes ning oma isikut endale sobival viisil tõendades:
- e-posti teel Telia andmekaitseametnikule aadressil privacy@telia.ee
Kui Telia on Teie isiku nõuetekohaselt tuvastanud, registreeritakse Teie taotlus viivitamatult ja Telia asub seda töötlema. Telia annab Teile teavet Teie algatusel võetud meetmete kohta hiljemalt ühe kuu jooksul pärast päringu/avalduse saamist.
Teil on õigus pöörduda isikuandmete kaitset puudutava järelevalve eest vastutava Andmekaitse Inspektsiooni poole ja esitada neile kaebus.
Telia on pühendunud vastutustundlikule ja jätkusuutlikule äritegevusele. Kui kahtlustate, et Telia on käitunud õigusaktide või privaatsusteatega vastuolus, saate sellest konfidentsiaalselt teada anda ka Telia Company vihjeliini (rikkumisest teavitamise süsteemi) kaudu.
Privaatsuse lisateave Telia Companys avaneb uuel vahelehel
Turvalisuse lisateave Telia Companys PDF avaneb uuel vahelehel
Sarnaselt tänaste sideteenuste, seadmete ja lahenduste kiirele arengutempole muutuvad ülimalt kiiresti ka nende pakkumiseks vajalikud andmetöötlustegevused. Telia annab endast parima, et privaatsusteade oleks ajakohane ja teile Telia veebisaidi www.telia.ee kaudu kättesaadav. Sel põhjusel soovitab Telia Teil regulaarselt külastada Telia veebisaiti, millelt leiate alati privaatsusteate värskeima versiooni. Samuti võime Teid teavitada kõige olulisematest muudatustest privaatsusteates e-posti teel või muul viisil.
Võtan ühendust eksperdiga
