Smart Connecti IVR-i (Interactive Voice Response’i) administraator
Allolevas juhendis leiad vajalikud sammud ja juhised, et Smart Connecti IVR-i baastasemel seadistada ja kasutusele võtta. IVR-i administraatori abil saad olla kindel, et ettevõtte infotelefonile helistavate klientide kõned jõuavad õigesse kohta ning ükski kliendikontakt ei lähe kaotsi. Samuti saad sobivasse järjestusse seadistada kõnejärjekordade, hääljuhiste, tööaja kontrolli ja muude funktsioonide elemente, et luua oma ettevõtte jaoks optimaalne kõnevoog.
Esmane sisselogimine Smart Connecti
Smart Connecti teenusega saad liituda Telia iseteeninduses. Liitumisprotsessi lõppedes saadetakse ettevõtte kontaktaadressile e-postiga kinnituskiri, kust leiad juhised Smart Connecti sisse logimiseks:
Parooli tellimiseks saada SMS lühinumbrile 9503 märksõnaga TSC PASSWORD.
Sulle saadetakse sõnumiga kasutajatunnus ja salasõna.
Kasutajanimi on sinu mobiiltelefoni number.
Kui oled parooli unustanud, saada uue parooli saamiseks SMS märksõnaga TSC PASSWORD lühinumbrile 9503.
Sisselogimisel on kohustuslik kaheastmeline autoriseerimine, vaikimisi on valitud teistkordne kinnitus SMS-i kaudu.
Smart Connecti administraator
Smart Connectiga liitumisel märgitakse vähemalt üks kasutaja kui peakasutaja/administraator. Administraatoriõigustega kasutajal on õigus teha teenuse seadistusi, valides ekraani ülal vasakus nurgas „Haldus“.
Kasutajad
Smart Connecti teenusega liitumisel Telia iseteeninduses märgib volitatud isik need mobiilinumbrid, millele teenus tellitakse ning seejärel saavad numbrite omanikud hakata teenust kasutama. Peale liitumisprotsessi lõppu kuvatakse Smart Connecti sisseloginud administraatorile kõiki teenuse kasutajaid jaotuse „Haldus“ alajaotuses „Kasutajad“:
Kasutajaid lisada või eemaldada saab ainult Telia iseteeninduse kaudu ning Smart Connecti keskkonnas kajastuvad muutused vastavalt iseteeninduses tehtud toimingutele.
Küll aga saab sellel lehel muuta kasutajate andmeid (nt nimi, roll (administraator, tiimijuht, kasutaja), e-posti aadress, osakond jne), selleks tuleb hiirega vastava kasutaja nimele klõpsata.
Järjekord
Järgmise sammuna tuleb luua kõnejärjekord nendest kasutajatest, kes hakkavad ettevõttes klientide kõnedele vastama. Selleks valib administraator „Haldus“ -> „Järjekorrad“.
Uue järjekorra loomiseks tuleb klõpsata märgil „+“ ning salvestada järjekord soovitud nimega.
Järgmise sammuna tuleb järjekorda kasutajaid lisada. Enamasti valitakse need numbrid, kes hakkavad klientide kõnedele vastama. Selleks tuleb klõpsata loodud järjekorra nimel. Avanenud aknas saab märki „+“ vajutades valida need kasutajad, keda soovitakse järjekorda lisada.
Kasutajad on nüüd järjekorda lisatud, uusi liikmeid võib lisada igal ajal juurde. Lisatud kasutajaid saab järjekorrast kustutada, kui vajutad kasutaja rea lõpus olevale märgile „x“.
IVR-i administraator
Järgmise sammuna tuleb paika panna loogika, kuidas ettevõtte infotelefonile (üldnumbrile) helistanud kliendi kõne jõuab kõnejärjekorda – see tähendab, et tuleb seadistada IVR. Selleks valib administraator jaotuses „Haldus“ alajaotuse „IVR seadistamine“ ning klõpsab sinisel nupul „IVR administraator“:
Avaneb uus aken „IVR seadistamise töölaud“. Töölaua paremast servast saab hiirega lohistada töölauale IVR-i „ehitusklotse“ ehk elemente, mida omavahel nooltega ühendades saab IVR-i üles ehitada. Allpool näitame samm-sammult, kuidas seda teha.
IVR-i seadistamine
IVR-i nimi
Anna IVR-ile nimi. Selleks vajuta ekraani üleval vasakus nurgas jaotusele „Menüü“ ja selle alt alajaotusele „Salvesta nimega“.
Hiljem saab juba salvestatud IVR-i muutmiseks tulla IVR-i juurde tagasi, vajutades „Menüü -> Ava“.
Lihtne IVR
Kõige lihtsam IVR suunab üldnumbrile tulnud kõne otse kõnejärjekorda. Selleks lohista ekraani paremal olevast valikust element „Järjekord“ töölauale ning ühenda üldnumbri elemendiga:
Vaikimisi on järjekorra elemendi rippmenüüs näha varem loodud järjekorra nimi. Kui oled loonud mitu erinevat järjekorda, siis vali sobiv. Kui sobib lihtne IVR, siis mine kohe edasi peatükk "Üldnumbriga sidumine" juurde.
Tööaja kontrolliga IVR
Pisut keerulisem IVR kontrollib, kas tegu on tööajaga või töövälise ajaga ning suunab kõned vastavalt sellele. Tööajal on soovitav suunata kõned kõnejärjekorda, töövälisel ajal on valik laiem: on võimalik mängida helifaili, saata kõne kõneposti või suunata nö. „valvenumbrile“. Sellise IVR ehitamiseks saab kasutada eelseadistatud malli „Menüüta“.
Lohista element „Menüüta“ hiirega töölauale ja seejärel avaneb juba valmisehitatud IVR:
Lahtioleku aja kontroll
Lahtioleku aja kontrolliks tuleb seadistada ettevõttes kehtiv tööaja graafik. Selleks vajutage ekraani paremal servas: „Lahtiolekuajad“ -> „Uued lahtiolekuajad“. Avanenud aknas on nädalapäevade kaupa märgitud rohelisega tööaeg ning halliga tööväline aeg. Rohelist ala saad endale sobivaks muuta kas hiirega vasakule-paremale lohistades või kellaaegu käsitsi sisestades. Seadistatud tööaja graafikule tuleb anda ka nimi ning see salvestada.
Salvestatud tööaja graafiku nimi ilmub IVR-i tööaja elemendi rippmenüüsse:
Helifail
Järgmisena võid soovi korral lisada helifaili(d), mida mängitakse nii töövälisel ajal (ahel „Suletud“) kui ka tööajal (ahel „Avatud“). Helifaili saad üles laadida, vajutades ekraani paremal servas: „Helifailid“ -> „Muuda“. Avanenud aknas vajuta „Lisa helifail“.
Üleslaaditud helifailid saad siduda IVR-is helifaili elementidega, valides rippmenüüst sobiva.
Kõnepost
Selle asemel, et IVR-i „Suletud“ ahelas helistajatele helifaili mängida, võid kõned suunata ka kõneposti. Selleks tuleb lohistada ekraani paremalt servast element „Kõnepost“ ning sisestada meiliaadress, kuhu tuleb kõneposti jäetud teate kohta märguanne.
Välisele numbrile suunamine
Selle asemel, et IVR-i „Suletud“ ahelas helistajatele helifaili mängida, võid kõned suunata ka „valvenumbrile“. Selleks tuleb lohistada ekraani paremalt servast element „Suuna välisele numbrile“ ning sisestada telefoninumber, kuhu kõned töövälisel ajal suunatakse.
Üldnumbriga sidumine
Viimase sammuna tuleb valmisehitatud IVR siduda üldnumbriga. Selleks tuleb valida „Menüü“ -> „Üldnumbrid“
Avanenud aknas kuvatakse teenusega Telia iseteeninduses liitumisel valitud üldnumbrit:
Vali rippmenüüst seadistatud IVR-i nimi ning nende omavahel sidumiseks vajuta „Salvesta“. Seejärel sulge üldnumbri lisamise aken.
Lõpp
Nüüd oled jõudnud IVR-i seadistamise lõpp-punkti. Lõpliku IVR-i nägemiseks mine: „Menüü“ -> „Ava“ ja vali salvestatud IVR-i nimi. Üldnumber on IVR-iga seotud ning valmis kasutamiseks.
Salvesta!
NB! Iga sammu järel on soovitav tehtud muudatus salvestada. Selleks vali „Menüü“ -> „Salvesta“. Tehtud muudatused jõustuvad koheselt peale „Salvesta“ nupu vajutamist.
Head kasutamist!