Mobiil-ID

Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu nutiseadmes, millega saad e‑keskkondadesse siseneda, makseid teha, lepinguid sõlmida, digiallkirja anda ja valimistel hääletada. Mobiil-ID teenust saad tellida vaid Telia iseteeninduses.

Mobiil-ID-ga liitumine

  1. Alustamine ja SIM-i aktiveerimine

    1

    Mobiil-ID lepingut saad sõlmida siis, kui sul on ID-kaart ja selle PIN-koodid ning oled Telia mobiiliteenuste klient ja sul on Mobiil-ID toega SIM-kaart.

    Vajadusel saad uue SIM-kaardi tellida. Uue kaardi aktiveerimiseks järgi juhendit.

  2. Numbri ja isikukoodi sidumine

    2

    Kontrolli mobiiliteenuse lehel, kas su number ja isikukood on juba seotud.

    Numbri saab isikukoodiga siduda: lepingu omanik, valides vastava numbri lehel „Haldan kasutajat“; kasutaja ise, valides ülal paremal „Seon olemasoleva numbri“.

  3. Vajadusel Era Arve teenusega liitumine

    3
    Kui sa ei ole mobiilinumbri omanik (nt juhul kui leping on ettevõtte või teise eraisiku nimel), siis on vaja liituda Era Arve teenusega.
  4. Tellimine ja sertifikaatide aktiveerimine

    4

    Mine iseteenindusse ja läbi Mobiil-ID tellimise sammud. Pärast allkirjastamist saad Telia digitempliga kinnitatud lepingu alla laadida.

    Sertifikaatide aktiveerimine võib võtta kuni 10 minutit.

Kas sinu Mobiil-ID on aegunud?

Mobiil-ID sertifikaadid on seotud sinu Mobiil-ID toega SIM-kaardiga. Kui sertifikaadid aeguvad, pead oma SIM-kaardi välja vahetama ja Mobiil-ID teenuse uuesti tellima.

Loen lähemalt

Mobiil-ID kasutaja meelespea

  • Pea meeles, et sisestades oma mobiiltelefonis Mobiil-ID PIN1 või PIN2, nõustud e‑teenuse sisuga, kinnitad tegevuse ja vastutad selle tagajärgede eest. Mobiil-ID-ga antud digiallkiri (st PIN2 sisestamine) on võrdne omakäelise allkirjaga.
  • Veendu alati enne PIN-koodi sisestamist, kas mobiiltelefoni saadetud kontrollkood vastab sellele, mida kuvab e-teenuse pakkuja. Kindlasti ei tohi sisestada PIN-koodi, kui sa ei ole soovinud logida e-teenusesse või kui sa pole soovinud anda digiallkirja.
  • Hoia Mobiil-ID PIN-koode mobiiltelefonist lahus, salajases ja turvalises kohas. Ära anna PIN-koode kellegi teise kätte.
  • Kui oled kaotanud mobiiltelefoni ja/või SIM-kaardi, teavita sellest esimesel võimalusel mobiilioperaatorit. Selleks helista mobiilioperaatori klienditoe numbril või pöördu side peatamiseks lähimasse esindusse. Seejärel SIM-kaart suletakse ning peatatakse ka Mobiil-ID kasutamise võimalus.
  • Mobiil-ID PIN- ja PUK-koode saab vaadata ainult SIM-kaardi ümbriselt. Hoia ümbris alles, et saaksid vajadusel koode uuesti meelde tuletada. Kui Mobiil-ID aegub, tuleb tellida uus SIM-kaart koos uute PIN-koodidega. (Koodid leiad uue SIM-kaardi tagaküljelt kraabitava kihi alt.)
  • Kui sul PIN- ja PUK-koode alles ei ole, on ainus viis Mobiil-ID edasi kasutamiseks uus SIM-kaart tellida. Mobiil-ID puhul ei ole uute PIN-koodide väljastamine ilma SIM-kaardi vahetuseta võimalik.
  • Välismaal kaasneb iga Mobiil-ID tehinguga olenevalt toimingust kas ühe või kahe SMS-i Eestisse saatmise hind vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale.

Hea teada

KKK

Hinnakiri

Tingimused