Telia panus ühiskonda
Panustame ühiskonna arengusse läbi keskkonnahoiu, digitaalse kaasatuse, privaatsuse ja küberturvalisuse.
Telia ühiskondliku mõju raport
Loen raportitPanustame ühiskonna arengusse läbi keskkonnahoiu, digitaalse kaasatuse, privaatsuse ja küberturvalisuse.
Telia ühiskondliku mõju raport
Loen raportitMeie missioon Telias on panustada ühiskonna arengusse, et Eesti oleks parem paik nii elamiseks kui töötamiseks.
Oleme läbi mõelnud, milline on meie tegevuste keskkonnamõju ja kuidas seda vähendada. Lisaks keskkonnahoiule peame oluliseks digitaalset kaasatust ning seame sihiks, et olulised privaatsuse ja turvalisuse nõuded on täidetud parimal moel.
Panustamine olulistesse mõjuvaldkondadesse nagu keskkonnahoid ja ringmajandus, digitaalne kaasatus, privaatsus ning turvalisus on osa Telia äristrateegiast ja kooskõlas meie väärtustega.
Oleme oma jätkusuutlikkuse mõjuvaldkonnad seostanud ÜRO säästva arengu eesmärkidega. Keskendume tööstuse, taristu, kestlike linnade ja kliimamuutuste vastaste meetmetega seotule. Samuti on meie jaoks oluline vastutustundlik tarbimine ja jätkusuutlik energia.
Jagame rahumeelsete ja kaasavate institutsioonide põhimõtteid. Lisaks väärtustame soolist võrdõiguslikkust, tööhõivet, majanduskasvu, üleilmset koostööd ja kvaliteetset haridust.
Eesmärkide täitmiseks on tähtis koostöö - oleme kaasanud nii meie töötajad, kliendid kui partnerid.
Oleme liitunud mitmete organisatsioonide ja lepetega, kellega koostöös panustame ühiskonna arengusse veel laiemalt.
Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum (VEF), kelle õigusjärglaseks on Kestliku Ettevõtluse Liit (KELL), on väljastanud Telia Eestile kõrgeima ehk kuldtaseme kvaliteedimärgise.
Vastutustundliku ettevõtluse indeks on Eestis ainus jätkusuutliku arengu juhtimistööriist ja kvaliteedimärgis omataoliste seas.
Kvaliteedimärgis omistatakse hindamise tulemusena neile Eesti Vastutustundliku Ettevõtluse Indeksis osalenud ettevõtetele, kes panustavad strateegiliselt looduskeskkonna hoidmisse, ühiskonda ja vastutustundlikesse juhtimistavadesse.
Digitaliseerimisel on keskkonna vaates suur potentsiaal, kuna see võimaldab teha teadlikumaid ja säästvamaid valikuid, vähendada ressursikasutust ning suurendada igapäevaste tegevuste tõhusust. Telia poolt klientidele pakutavad sideteenused, videokonverentsiteenused ja muud kaugtöö lahendused, samuti IoT (asjade internet) ja pilvepõhised teenused loovad selleks häid võimalusi.
Digitaliseerimisel on oluline roll teha läbimõeldud ja teadlikke valikuid, vältida liigset energiatarbimist ja ennetada digiprügi teket.
Meie üldine eesmärk on saavutada 2040. aastaks kasvuhoonegaaside netonull-heide kogu väärtusahela lõikes. Selleks, et oma eesmärgid saavutada, oleme seadnud ka lühi- ja pikaajalised eesmärgid.
Peamised lühiajalised eesmärgid:
Peamised pikaajalised eesmärgid:
Meil on sertifitseeritud keskkonnajuhtimissüsteem ISO 14001 (PDF).
Meie energiastrateegia koosneb neljast fookusvaldkonnast:
Üheks meie energiaalaseks 2040. aasta eesmärgiks on, et ka meie tarbitav kaugküte pärineks 2040. aastaks 100% taastuvatest allikatest. 2024. aastal oli see tulemus 65%. Samuti oleme asendanud varugeneraatorite traditsioonilised kütused taastuvtoorainel põhinev diislikütusega.
Alustasime 2020. aastal elektriautode kasutamist meie autopargis. Elektriautode osakaal kasvab meie autopargis aasta-aastalt.
Telial on sertifitseeritud energiajuhtimisüsteem ISO 50001 (PDF).
Üheks meie 2030. aasta eesmärgiks on, et 100% Telia enda operatsioonidest tekitatud jäätmetest on taaskasutatud või materjalina ringlusesse suunatud. 2024. aasta tulemus oli 92%.
Meie suurim kliimamõju tuleneb tarneahelast – alates seadmete tootmisest kuni teenuste tarbimiseni. Seetõttu on vajalik teha koostööd nii meie klientide, partnerite, kui hankijatega.
Oleme Telias võtnud üheks eesmärgiks seadmete eluea pikendamise ja seadmeringlusse panustamise, toetamaks meie keskkonnaeesmärkide täitmist.
Tutvun toodetegaKeskkonna hoidmiseks ja loodusressursside säästmiseks peaksid kasutatud seadmed viima elektroonikajäätmete kogumispunkti.
Elektroonikajäätmed on näiteks kasutatud arvutid, mobiiltelefonid, telerid, kaamerad, olmetehnika, akud, patareid jms.
Elektroonikajäätmete kogumise eesmärgiks on nende taaskasutamine võimalikult suures ulatuses. Kasutatud sülearvutites, telerites ja mobiiltelefonides leidub näiteks kulda, hõbedat, vaske ja teisi haruldasi metalle, mida saab uuesti kasutusele võtta. Samuti saab taaskasutamisega vältida kahjulike ainete sattumist keskkonda.
Kasutatud seadmed saad viia elektroonikajäätmete kogumispunktidesse või tuua Telia esindusse.
Vaatan esinduste kontakt-andmeid.Kogumispunktide asukohti näed MTÜ Eesti Elektroonikaromu kodulehelt ning MTÜ EES-Ringlus kodulehelt.
Panustame digitaalsesse kaasamisse ja soovime vähendada digilõhe ohtu. Soovime muuta Eestis elamise ja töötamise paremaks nutika ja kaasava digitaliseerimise kaudu.
Uuendame ja töötame pidevalt välja uusi viise, kuidas edendada digioskuste arengut ühiskonna haavatavamate rühmade seas, nagu eakad ja lapsed. Lisaks peame väga oluliseks küberturbealaste oskuste ja teadmiste arengu toetamist ning ligipääsetavuse tagamist.
Telia Eesti on ühinenud mitmekesisuse kokkuleppega ning on mitmekesisuse märgise Austame Erinevusi hoidja alates 2020. aastast.
Telia mitmekesisuse ja kaasatuse eesmärgid toetavad võrdseid võimalusi ja soolist tasakaalu.
Telia on juba aastaid silma paistnud digilõhe probleemi vähendamisega ühiskonnas ja vanemaealiste digipädevuste arendamisega.
2024. aastal Telia ja Tartu Ülikooli koostöös käivitunud Digimentorite programm on loodud selleks, et arendada noorte juhendamisel vanemaealiste digipädevust ja luua põlvkondadevahelisi kestvaid suhteid.
Koostöös Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudiga viime ellu koolitusi, töötubasid ja juhendamisi, mis aitavad vanemaealistel enesekindlalt ja teadlikult digikeskkonnas toime tulla. Algatuse fookuses on kogukondlik õppimine ja vastastikune juhendamine, kus noored tööotsijad, aga ka III ja IV kooliastme õpilased jagavad oma teadmisi noorematele ning madalamate digipädevustega inimestele.
Lisaks on meie kodulehel rubriik Õpi ja õpeta - Juhendid - Telia, kust leiab häid nippe, mis sobivad ka vanemaealistele digioskuste õpetamiseks.
Telias lähtume põhimõttest, et meie sideteenused ja digikeskkonnad oleks ligipääsetavad kõigile, sh erivajadustega inimestele. Selleks teeme koostööd valdkonna ekspertide ja erivajadustega kasutajatega.
Digitaalse kaasatuse vallas on Eesti ühiskonnas veel mitmeid väljakutseid - näiteks on naiste osakaal Eesti tehnoloogiasektoris küll Euroopa keskmisest mõnevõrra eespool, kuid potentsiaali on märksa enamaks.
Seepärast innustame uusi põlvkondi ja aitame kaasa sellele, et täna tööturul järgmisi väljakutseid otsivad naised leiaksid need just IT-valdkonnast.
Selleks oleme algatanud mitmeid programme:
Meie eesmärgiks on hoida Telias soolist tasakaalu kõikidel tasemetel, alates juhtkonnast ja keskastmejuhtidest kuni tiimide koosseisudeni.
Sideteenuste ja IT teenuste osutamisel on andmekaitse ja turvalisus väga oluliseks osaks meie igapäevases tegevuses. Meie ülesanne on tagada, et töötleme oma klientide andmeid õiguspäraselt ja usaldusväärselt.
Telia on turule toonud mitmeid teenuseid, mis aitavad meie klientidel turvalisemalt toimetada või pakuvad kaitset erinevate küberohtude eest:
Eraklientidele suunatud teenused:
Äriklientidele suunatud teenused:
Lisaks pakutavatele teenustele rakendame ka sisemisi kontrolle, mis võimaldavad tuvastada ja blokeerida petukõnesid, et need klientideni ei jõuakski.
Selleks, et kõik meie kliendid oskaksid paremini ennetada ja olla teadlikud erinevatest küberohtudest, jagame sellekohaseid uudiseid ja nõuandeid Digitarga artiklite kaudu.