Telia saatis eelmisel aastal ligi 500 000 äikese eest hoiatavat SMS-i
Eelmise aasta äikeseperioodil edastas Telia ligemale pool miljonit SMS-i, millega hoiatati kliente läheneva äikese eest.
Kuigi 2021. aasta äikeseperiood oli intensiivsem kui aasta varem, langes mullu tuntavalt nende juhtumite arv, mille käigus said äikese tõttu kahjustada kodused digiboksid ja ruuterid, selgub Telia kokkuvõttest.
Kui 2020. aastal väljastas Telia oma klientidele äikesest tingitud kahjustuste ja ülepinge tõttu enam kui 6000 uut ruuterit, siis eelmisel aastal oli see arv neli korda väiksem ehk 1500.
Telia Eesti teenuste kvaliteedijuhi Kalle Arula sõnul on ühest küljest kahjude hulga vähenemisele kaasa aidanud investeeringud tehnoloogiasse ja uutesse lahendustesse, teisalt saab kindlasti kiita kliente.
„Sellise tulemuseni oleks võimatu jõuda ilma klientide poolse panuseta. Selgelt on näha, et inimeste teadlikkus on kasvanud ning kodudes suhtutakse äikesega seotud riskidesse üha tõsisemalt. Olen kindel, et ühiselt pingutades saame need numbrid veelgi väiksemaks,“ hindas Arula.
Telia hakkas eelmise aasta mais saatma oma koduteenuste klientidele SMS-teavitusi, mis informeerivad lähenevast äikeseohust interneti- ja TV-teenuse kasutajaid. Uudse lahenduse puhul kontrollib tehisintellekt igal hommikul ja õhtul järgneva 12 tunni ilmaennustust ning enam kui 40-protsendise äikese esinemise tõenäosuse korral edastatakse neis piirkonnades asuvatele klientidele SMS-teavitus.
Kalle Arula kinnitusel jätkab ettevõte ka sel aastal hoiatavate SMS-ide edastamist. “Meie kliendid on selle lahenduse väga soojalt vastu võtnud ning hoiatavast SMS-ist loobus eelmisel aastal vaid 0,1% klientidest, kelleni see jõudis.”
Kliendid pöörduvad äikesest tingitud abi- ja nõustamissoovidega Telia kõnekeskustesse ning esindustesse igal aastal tuhandeid kordi. Paljudel juhtudel tuleb seadmeid vahetada ning sajad kliendid vajavad tehnikute visiite. Mida teadlikumad ja paremini infomeeritud on inimesed äikesega kaasnevatest riskidest, seda hõlpsam on võimalik nimetatud muresid ennetada.
Kuidas saab inimene ise kaitsta koduelektroonikat äikese eest?
Ühenda juhtmed ja kaablid seinakontaktidest lahti
Kõuemürinat kuuldes või suvel pikemaks ajaks kodust ära sõites tasub oma koduelektroonika juhtmed vooluvõrgust lahti ühendada. Samuti tuleks eemalda seinakontaktidest internetikaabel ja võimalikud antennijuhtmed. Oluline on need lahti ühendada just seinakontaktist, mitte seadme küljest, sest seinakontaktis olevad kaablid võivad pikselöögist sellegipoolest kahjustada saada.
Soeta ülepingekaitse
Ülepinge kahjustuste riski aitab vähendada ülepingekaitse, kuhu saab ühendada korraga mitu seadet. Samas peab arvestama, et pikse otselöögi korral ei suuda ükski seade piisavat kaitset pakkuda. Nimetatud kaitsmeid saab soetada suurematest ehitus- ja elektroonikakauplustest ning ülepingekaitsmeid (nii seinakontakti kui DSL liinile) saab tellida ka Telia e-poest.
Kontrolli maja vooluvõrk üle
Vanemates majades on vooluvõrk sageli maandamata ja muretsetud äikesekaitsmed ei pruugi piisavalt toimida. Seetõttu tuleks spetsialistidel lasta oma maja vooluvõrk üle kontrollida ning veenduda, et maja oleks äikese eest võimalikult hästi kaitstud.
Seadmete taasühendamisel varu kannatust
Pärast äikest varu veidi kannatust – äikese möödudes ja elektriühenduse taastudes saad seadmed voolu- ja internetivõrku tagasi ühendada. Kui telefon on tumm, teler ei näita pilti või internetti pole, soovitame oodata umbes 30 minutit, et ühendused jõuaks taastuda.
Telia Online-abi keskkonnas on üleval ka video, kuidas oma koduseid seadmeid äikese eest kaitsta: https://www.telia.ee/aike