Telia juht: pidevad investeeringud kvaliteeti on tõstnud meid eeskujuks kogu maailmas

Telia Eesti juhatuse esimehe Holger Haljandi sõnul kajastuvad ettevõtte mahukad investeeringud oma võrkudesse ja teenustesse järjepidevalt nii erinevates edetabelites kui sõltumatutes rahvusvahelistes raportites.

Heaks näiteks on veebruaris rahvusvahelise analüüsifirma Opensignal poolt avaldatud globaalne ülevaade, kus võrreldi omavahel enam kui 360 mobiilsideoperaatorit nii pakutava kvaliteedi kui kasutuskogemuse põhjal.

„Selles ülevaates saavutas Telia Eesti parima tulemuse koguni kolmes kategoorias kaheksast: videopildi kogemus, kõneside äppide kogemus ja operaatori võrgus tagatud ühtlane suurepärane teenuse kvaliteet. Meie jaoks muudab asja veelgi kaalukamaks see, et suutsime võrdluses edestada ka väga suuri ja tuntud telekome nagu Vodafone, Orange, AT&T ja T-Mobile,“ märkis Haljand.

Samuti juhtis ta tähelepanu hiljutisele Ookla Speedtesti raportile, kus võrreldi Eesti mobiilsideoperaatorite pakutavaid mobiilse interneti keskmisi allalaadimise kiirusi.

„Ka sellest võrdlusest tuleb välja, et edestame oma konkurente märgatavalt: kui Telia keskmine allalaadimise kiirus ulatus 91,34 Mbit/s-ni, siis konkurentide tulemused jäid vahemikku 46-58 Mbit/s.“

Telia 2023. aasta suurimad fookused on 5G võrgu laiendamine üle terve Eesti, 3G võrgu sulgemine, TV ja meelelahutuse eksklusiivse sisu loomine, IT ja küberturbe võimekuste arendamine ning panustamine tegevustesse ja tehnoloogiatesse, mis aitavad vähendada ökoloogilist jalajälge.

Oma 3G võrgu sulgemisega tegi Telia algust selle aasta esimeses kvartalis Läänemaal, millele järgnesid Raplamaa ja Pärnumaa. 3G võrgu sulgemine võimaldab Telial keskenduda mobiilside teenuste pakkumisel uuematele ja võimekamatele tehnoloogiatele nagu 4G ja 5G, mis omakorda parandab klientide kasutuskogemust.

Teleteenuste vaates otsustas Telia sel aastal jätkata populaarse kokandussaate „MasterChef Eesti“ tootmist ja näitamist oma Inspira telekanalil. Hiljutisel Eesti filmi- ja teleauhindade galal tunnistati „MasterChef Eesti“ parimaks meelelahutussaateks ning hetkel saavad huvilised end registreerida 2. hooaja saatesse, mis jõuab teleekraanile sel sügisel.

Teleteenuste vaates otsustas Telia sel aastal jätkata populaarse kokandussaate „MasterChef Eesti“ tootmist ja näitamist oma Inspira telekanalil. Hiljutisel Eesti filmi- ja teleauhindade galal tunnistati „MasterChef Eesti“ parimaks meelelahutussaateks ning hetkel saavad huvilised end registreerida 2. hooaja saatesse, mis jõuab teleekraanile sel sügisel.

Aprillis sõlmisid aga Telia ja taastuvenergia lahenduste arendaja Sunly City mahuka koostöölepingu, mille kohaselt rajab Sunly City saja Telia mobiilsidemasti juurde päikesejaamad, mis hakkavad maste varustama taastuvenergiaga.

„Selle sammuga võimaldame ühtlasi kümnetel tuhandetel Telia klientidel kasutada mobiilsideteenuseid, mis jõuavad nendeni päikeselt saadud energia toel,“ märkis Haljand.

Kiiret kasvu jätkas Telia IT teenuste äri. Olulisemate projektidena saab esimesest kvartalist saab välja tuua Tervisekassa eKiirabi hanke võidu, mis viib Eesti kiirabiteenuste digitaliseerituse uuele tasemel. Samuti oli Telia Riigikogu valimiste IKT toe partner, aidates tagada valimiste sujuvat ja tõrgeteta kulgemist.

Telia Eesti müügitulu ulatus selle aasta esimeses kvartalis 88 miljoni euroni, ettevõtte ärikasum oli samal ajal 34,2 miljonit eurot. Telia mobiililiitumiste arv kasvas aastaga 72 000 liitumise võrra ja ulatus esimese kvartali lõpus 1,248 miljoni liitumiseni. Telia interneti püsiühenduse kasutajaid oli kvartali lõpu seisuga 275 000 ning Telia TV klientide arv ulatus 197 000-ni.

Telia on Eestis kõigi oma fookusvaldkondade (TV ja meelelahutus, mobiilside-, püsiinterneti ja IT teenused) turuliider ning riigi üks suuremaid investoreid, investeerides siinsele turule ca 50 miljonit eurot aastas. Ettevõte annab tööd ligi 1500 inimesele ning kuulub Eesti suurimate maksumaksjate hulka.

Tutvun teiste uudistega