Mobiilimaksed jõudsid massidesse: mTaskut kasutavad kümned tuhanded eestlased

Alates 2018. aasta algusest on Eestis mitmekordistunud nii mobiilimaksete kasutajate hulk kui maksete kogusumma, näitab Eestis loodud nutika mobiilimakse platvormi mTasku kokkuvõte.

Telia Eesti poolt loodud mobiilse rahakoti lahendus mTasku on viimase aasta jooksul teinud läbi kiire arengu ning selle kasutajate arv ulatus mai alguses enam kui 40 000 inimeseni. Veel aasta eest oli mTaskul ca 16 000 kasutajat. Kokku on mTaskuga sooritatud oste enam kui 9 miljoni euro ulatuses.

Telia Eesti ärikliendiüksuse juht Tarmo Kärsna ütles, et kuna mTaskusse saab lisada nii erinevaid panga- kui kliendikaarte, on see muutnud igapäevaste ostude eest tasumise paljude inimeste jaoks kiireks ja lihtsaks. „Ühtlasi tähendab see, et alati ei pea endaga kaasas kandma rahakotti koos erinevate plastikkaartidega, mis muudab poes või kohvikus käimise veelgi mugavamaks.“

Kärsna kinnitusel ulatub mTaskuga sooritatud ostude kuukäive hetkel umbes 800 000 euroni, olles aastaga läbi teinud ligi kahekordse kasvu. Igakuine tehingute arv ületab 100 000 piiri ning selles vaates on aastane kasv olnud 1,6-kordne.

Kõige olulisemat mõju mobiilimaksete kiirele kasvule Eestis on avaldanud see, et mTaskuga saab ostude eest tasuda nii Tallinna Kaubamaja Grupi kauplustes – Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Selverid, I.L.U. kauplused - kui ka ABC Supermarketsi kauplustes (Solaris toidupood, Delice toidupoed ja Comarket toidupoed).

„Näha on, et kliendid hindavad mTasku mugavat lahendust. Rakendusse lisatud Partnerkaartide arv kasvab jõudsalt ja praeguseks on Partnerkaardi lisanud juba pea 30 000 klienti,“ ütles Tallinna Kaubamaja Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats.

ABC Supermarketsi siseauditi juhi Janne Nurja sõnul on aga mTasku samm mugavama ja plastikuvabama tuleviku suunas. „Oleme äärmiselt uhked, et saame oma klientidele seda makselahendust pakkuda. Viimaste kuude jooksul on mTasku maksete osakaal meie kauplustes kordades kasvanud,“ lisas Nurja. Kokku on klientide poolt erinevate ettevõtete kliendi- ja sooduskaarte mTaskusse lisatud ca 55 000.

65% mTasku kasutajatest on mehed ja 35% naised ning vanusegruppide arvestuses on kõige aktiivsemad mTasku kasutajad 25-44-aastased.

mTasku on mobiilne rahakott, mis on arendatud Telia, LHV, EveryPay ja Tallinna Kaubamaja Grupi ning kassalahenduste pakkujate Ektaco, ID Süsteemid, Nixor ja Laansoo & Trussmann koostöös. mTasku platvormi ja äpi peamiseks arenduspartneriks on Datanor OÜ ning oluliseks koostööpartneriks Tallinna Tehnikaülikool, kellega koos arendatakse turvaliste elektrooniliste dokumentide ja läbipääsulubade kasutamist mobiiltelefonis.

Tasku äpi saab alla laadida Apple Store ja Google Play rakendusepoodidest ning seda saavad kasutada kõigi Eesti mobiilsideoperaatorite kliendid.

mTasku lahendusega saab täpsemalt tutvuda: www.mtasku.ee.

Tutvun teiste uudistega