Mobiil-ID väljastamine muutub varasemast mugavamaks ja lihtsamaks
Alates 2. juulist muutub Mobiil-ID väljastamine varasemast mugavamaks, kiiremaks ja lihtsamaks ning Telia kliendid saavad kogu Mobiil-ID taotlemise ja aktiveerimisega seotud asjaajamise tehtud Telia iseteeninduses.
Üks olulisemaid muutusi on Mobiil-ID väljastamisel see, et kui seni pidi iga inimene oma Mobiil-ID teenuse politsei veebilehel eraldi aktiveerima, siis alates 2. juulist aktiveeritakse sertifikaadid automaatselt koos Mobiil-ID liitumisega Telia iseteeninduses.
Samuti peab arvestama sellega, et alates 2. juulist saavad Telia kliendid Mobiil-ID-ga liituda vaid Telia iseteeninduses ning Telia esindustes enam liitumise võimalust ei ole.
Lisaks on alates 2. juulist võimalik ühel inimesel vormistada endale ka mitu erinevat Mobiil-ID liitumist (erinevatele telefoninumbritele).
Telia jätkab ka edaspidi oma klientide personaalset informeerimist, kui kliendil hakkab lähenema Mobiil-ID sertifikaatide kehtivuse lõppemise kuupäev. Selle kohta edastatakse klientidele meeldetuletus SMS-i teel.
Täpsema info Mobiil-ID taotlemise ja aktiveerimisega seotud muudatuste kohta leiab Telia veebilehelt.
Millised sammud tuleb Telia kliendil teha Mobiil-ID taotlemiseks alates 2. juulist
(kui olemasoleva Mobiil-ID sertifikaadid aeguvad)
- Kui Sinu Mobiil-ID sertifikaadid hakkavad aeguma, saadab Telia Sinu poolt märgitud postiaadressile uue SIM kaardi;
- Sisene Telia iseteenindusse;
- Vali mobiili number, millele soovid Mobiil-ID tellida;
- Aktiveeri uus Mobiil-ID toega SIM-kaart;
- Oota kuni uus SIM-kaart on aktiveeritud. See võib võtta kuni 10 minutit;
- Vali Mobiili lisateenused -> Mobiil-ID;
- Oota ära SMS kinnituskood;
- Nõustu teenusetingimustega;
- Allkirjasta teenusleping ID-kaardi ja selle kehtiva PIN2 koodiga;
- Kui teenus ja sertifikaadid on aktiveeritud, saadame sulle SMS kinnituse;
- Head kasutamist!
Mobiil-ID-ga seotud peamised erinevused vana ja uue korra järgi
Mobiil-ID kuni 01.07.22 | Mobiil-ID alates 02.07.22 | |
---|---|---|
Liitumine | Ainult esinduses | Ainult iseteeninduses |
Lõpetamine | Ainult esinduses (vana Mobiil-ID lõpetamine toimub endiselt esindustes) | Ainult iseteeninduses |
Sertifikaatide aktiveerimine | Veebilehel www.politsei.ee | Aktiveeritakse samaaegselt liitumisega |
SIM-kaardi tellimine | Klient tellib iseteenindusest või saab SIM-kaardi esinduses | Telia saadab enne sertifikaatide aegumist uue SIM-kaardi kliendile automaatselt Telia iseteeninduses märgitud aadressile. Esindusest saadud SIM-kaardi saab klient aktiveerida Telia iseteeninduses. |
Liitumislepingu allkirjastamiseks vajalik dokument | ID-kaart/ pass/ elamisluba | ID-kaart |
Mis vanuses saab Mobiil-ID-d vormistada | Alates 15. eluaastast | Alates 18. eluaastast |
Mitme Mobiil-ID võimalus ühele inimesele | Ühel inimesel võib olla 1 Mobiil-ID | Ühel inimesel võib olla mitu Mobiil-ID-d (ühe numbri kohta saab kasutada ühte Mobiil-ID-d) |