Mobiil-ID väljastamine muutub varasemast mugavamaks ja lihtsamaks

Alates 2. juulist muutub Mobiil-ID väljastamine varasemast mugavamaks, kiiremaks ja lihtsamaks ning Telia kliendid saavad kogu Mobiil-ID taotlemise ja aktiveerimisega seotud asjaajamise tehtud Telia iseteeninduses.

Üks olulisemaid muutusi on Mobiil-ID väljastamisel see, et kui seni pidi iga inimene oma Mobiil-ID teenuse politsei veebilehel eraldi aktiveerima, siis alates 2. juulist aktiveeritakse sertifikaadid automaatselt koos Mobiil-ID liitumisega Telia iseteeninduses.

Samuti peab arvestama sellega, et alates 2. juulist saavad Telia kliendid Mobiil-ID-ga liituda vaid Telia iseteeninduses ning Telia esindustes enam liitumise võimalust ei ole.

Lisaks on alates 2. juulist võimalik ühel inimesel vormistada endale ka mitu erinevat Mobiil-ID liitumist (erinevatele telefoninumbritele).

Telia jätkab ka edaspidi oma klientide personaalset informeerimist, kui kliendil hakkab lähenema Mobiil-ID sertifikaatide kehtivuse lõppemise kuupäev. Selle kohta edastatakse klientidele meeldetuletus SMS-i teel.

Täpsema info Mobiil-ID taotlemise ja aktiveerimisega seotud muudatuste kohta leiab Telia veebilehelt.

Millised sammud tuleb Telia kliendil teha Mobiil-ID taotlemiseks alates 2. juulist

(kui olemasoleva Mobiil-ID sertifikaadid aeguvad)

  • Kui Sinu Mobiil-ID sertifikaadid hakkavad aeguma, saadab Telia Sinu poolt märgitud postiaadressile uue SIM kaardi;
  • Sisene Telia iseteenindusse;
  • Vali mobiili number, millele soovid Mobiil-ID tellida;
  • Aktiveeri uus Mobiil-ID toega SIM-kaart;
  • Oota kuni uus SIM-kaart on aktiveeritud. See võib võtta kuni 10 minutit;
  • Vali Mobiili lisateenused -> Mobiil-ID;
  • Oota ära SMS kinnituskood;
  • Nõustu teenusetingimustega;
  • Allkirjasta teenusleping ID-kaardi ja selle kehtiva PIN2 koodiga;
  • Kui teenus ja sertifikaadid on aktiveeritud, saadame sulle SMS kinnituse;
  • Head kasutamist!

Mobiil-ID-ga seotud peamised erinevused vana ja uue korra järgi

Mobiil-ID kuni 01.07.22Mobiil-ID alates 02.07.22
LiitumineAinult esindusesAinult iseteeninduses
LõpetamineAinult esinduses (vana Mobiil-ID lõpetamine toimub endiselt esindustes)Ainult iseteeninduses
Sertifikaatide aktiveerimineVeebilehel www.politsei.eeAktiveeritakse samaaegselt liitumisega
SIM-kaardi tellimineKlient tellib iseteenindusest või saab SIM-kaardi esindusesTelia saadab enne sertifikaatide aegumist uue SIM-kaardi kliendile automaatselt Telia iseteeninduses märgitud aadressile. Esindusest saadud SIM-kaardi saab klient aktiveerida Telia iseteeninduses.
Liitumislepingu allkirjastamiseks vajalik dokumentID-kaart/ pass/ elamislubaID-kaart
Mis vanuses saab Mobiil-ID-d vormistadaAlates 15. eluaastastAlates 18. eluaastast
Mitme Mobiil-ID võimalus ühele inimeseleÜhel inimesel võib olla 1 Mobiil-IDÜhel inimesel võib olla mitu Mobiil-ID-d (ühe numbri kohta saab kasutada ühte Mobiil-ID-d)
Tutvun teiste uudistega