Telia uus IT-teenuste portaal

Telia on uuendanud äriklientidele suunatud IT-teenuste portaali, mis nüüdsest võimaldab IT-teenuste kasutajal iseteeninduses väga lihtsalt jälgida kõike IT-teenustega seonduvat. Näiteks näeb IT-klient seal oma IT-teenuste ajalugu, saab vaadata ja hallata olemasolevaid teenuseid – neid juurde tellida või lõpetada, vaadata seadmete ja teenustega seonduvaid lepinguid, võtta ühendust klienditeenindajaga jne. Miks portaali täpsemalt vaja oli ja kellele see suunatud on, selgitab Telia pilve- ja IT-teenuste arendusjuht Ando Meentalo.

IT-teenuste portaal oli ka varem olemas, kuid ütleme ausalt, see ei vastanud enam kliendi vajadustele. Samuti oli see tehnoloogiliselt ajale jalgu jäänud ja sestap oli seal kasutajaid vähe. Ent vajadus kaasaegsema iseteenindusliku portaali vastu oli selgelt olemas, nii klientide jaoks kui ka meie endi jaoks.

Uus portaal on suunatud IT-teenust tarbivale ärikliendi IT juhile ja IT-teenuste toimimise eest vastutavatele tehnoloogia-inimestele. Peamiselt on tegu suurkliendiga, kel on palju teenuseid, palju erinevat riistvara (serverid, arvutid, võrguseadmed jne) ning kes tahab ise ja reaalajas oma varadel, lepingutel ning kasutatavatel teenustel silma peal hoida. Üldjuhul on suurkliendil neid asju nii palju, et ilma sellise keskkonnata ongi tal võimatu kontrolli omada. Ta peaks selleks väga palju lisatööd tegema, et kogu suhtlust Teliaga normaalsel moel talletada. Suurfirmadest suhtlevad Telia töötajatega ju mitmed inimesed korraga ja sageli samadel teemadel. Nüüd aga on olemas ülevaade kogu suhtlusest ühes kohas.

Ando Meentalo kommentaar: „Samuti soovisime oluliselt parandada meie igapäevase töötamise läbipaistvust kliendi suunal. Nii näeb klient seda, kes parajasti tema pöördumise lahendamisega tegeleb, sealjuures ka spetsialistide vahekommentaare probleemide lahendamisel. Samuti seda, kes Telias haldab tema servereid või toetab teda tema kontoris igapäevaste arvutiküsimustega. Tänapäevane klienditeenindus lihtsalt nõuab seda.
Toon ühe näite Telia suurkliendist, kes kasutab arvutitöökohtade haldust. Tal on võimalus vaadata portaalist, milliseid arvuteid tema ettevõttes kasutatakse, millal need soetatud on, mis programmid neil peal on. Samuti saab ta ülevaate sellest, milliseid IT-teenuseid ettevõte kasutab ja mis tehinguid on Teliaga tehtud. Ta saab teada kogu ajaloo Teliaga suhtlemisest (rikked, teenuste häälestuste muutmised, teeninduslikud lubadused, lubaduste täitmine/mittetäitmine jne) 18 kuud tagasi.“

Portaali koguneb info Telia klienditeeninduse keskkonnast. IT-teenuste portaali võivad ka väiksemad ja keskmise suurusega ärikliendid kasutada. Kui vaid vajadust on.

Portaali sisenemine käib lihtsalt, minna tuleb  www.telia.ee/itportaal lehele  ja siseneda kas Mobiil-ID või ID-kaardiga. Sisenemiseks ja kogu info vaatamiseks/haldamiseks peab Teil olema „Teenuste tellimise“ volitus. Volitusi vaadata ja lisada saavad firma vastutavad isikud Telia.ee iseteeninduskeskkonnas.

Tutvun teiste uudistega