Telia tegi viimaste aastate tugevaima neljanda kvartali tulemuse

Telia Eesti ärikasum ulatus 2016. aasta viimases kvartalis 21,2 miljoni euroni, kasvades aastaga 16,5%. Ettevõtte müügitulu oli samal ajal 76,2 miljonit eurot.
 
Telia Eesti juhatuse esimehe Dan Strömbergi sõnul oli 2016. aasta muutusterohke: ettevõte võttis kasutusele uue nime ja brändi ning värskendas organisatsiooni struktuuri. Kõige selle kõrval lõpetati aasta korraliku tulemusega.
 
"Eriti tegi heameelt hiljuti avaldatud Faktum Ariko uuring, mille tulemuste põhjal on Telia Eesti parima teenindusega suurettevõte. See on meie jaoks oluline saavutus, arvestades meie brändilubadusi."
 
Telia Eesti müügitulu küündis 2016. aasta kokkuvõttes 289 miljoni euroni ja ärikasum 85,6 miljoni euroni. Seejuures kasvatas ettevõte turuosa kõigis oma fookusvaldkondades ehk nii TV, mobiili kui lairiba poolel.


Mobiilivaldkond ja mobiilne internet

Telia paigaldas 2016. aastal üle Eestimaa 399 uut mobiilside tugijaama ning rajas erinevatesse hoonetesse üle 130 siselahenduse.

Jaanuaris hakkas Telia pakkuma oma Mobiilse Elu klientidele võimalust kasutada mobiilset andmesidet Baltimaades ja Skandinaavias koduturu hinna ja tingimustega. Märtsi lõpus laienes sama loogika ka kõnesideteenustele. Kliendid võtsid uuendused väga hästi vastu ning juba mõne kuu pärast oli Telia klientide mobiilse interneti kasutamine Baltimaades ja Skandinaavias kasvanud kordades.

Terve aasta vältel jätkus koostöö ka Ericssoniga, kellega koos plaanib Telia 2018. aastal nii Tallinnas kui Stockholmis tutvustada 5G teenuseid.

Ainsa mobiilioperaatorina saavutas Telia oma võrgus testimise käigus allalaadimiskiiruse 1Gbit/s ning hakkas pakkuma VoLTE kõnesid.

2016. aasta lõpus ületas Telia mobiilside klientide arv 900 000 kliendi piiri, kasvades aastaga 4,4% ehk  38 000 kliendi võrra. Tugeva kasvu tegi ka nende klientide arv, kes kasutasid oma seadmetes mobiilset andmesidet: kui 2015 aasta lõpus oli nende arv 286 000, siis eelmise aasta lõpuks oli see kerkinud 336 000-ni.


Lairiba

Eelmise aasta alguses tutvustas Telia Eestis uut 4G Koduinterneti lahendust, mis muutis ettevõtte interneti ja TV teenuse kasutamise võimalikuks ka seal, kuhu kaabel ei ulatu. Tegu on interneti püsiühenduse pakkumisega üle 4G mobiilside tehnoloogia. Tänaseks on teenus osutunud väga populaarseks ning seda kasutavad tuhanded Eestimaa kodud.
 
2016. aasta lõpuks oli Telial 233 000 lairiba internetiühenduse klienti. Aastaga suurenes kliendiarv 0,9% ehk 2000 kliendi võrra.


TV

Eelmise aasta märtsis lansseeris Telia koos FOX-iga uudse teleprogrammi vaatamise võimaluse FOXplay, mille kaudu saab vaadata telekanalite FOX ja FOX Life sarjade paremikku reklaamivabalt. Telia TV klientidele oli tegu hea uudisega, kuna FOXplay lisandus põhipaketi juurde lisatasuta.
 
Jätkus ka edukas koostöö kohalike filmitootjatega, mille tulemusena jõudsid kohe peale kinolevi Telia Videolaenutusse sellised hittfilmid nagu "Päevad, mis ajasid segadusse" ja "Klassikokkutulek". Nimetatud filmid olid 2016. aastal Telia Videolaenutuses ka kõige vaadatumad.
 
Terve 2016. aasta jooksul jätkus klientide üleminek vanalt nutiTV platvormilt uuele Telia TV platvormile ning aasta lõpu seisuga kasutas juba üle 140 000 kliendi uut lahendust. Telia TV-teenuse kasutajate hulk ulatus aasta lõpus 177 000-ni, kasvades aastaga 1,7% ehk 3000 võrra.


IT ja innovatsioon

Märtsis avasid Tartu Ülikool ja Telia Tartus asjade interneti ehk värkvõrgu labori. Tegemist on ainulaadse laboriga nii Eestis kui ka Baltimaades, mis on sisustatud kui nutikas kodu ja nutikas kontor, mida saab kontrollida keskselt üle võrgu. Labori tehnikaga hakkasid tööle Tartu ülikooli mobiili- ja pilvearvutuste laboratooriumi teadlased. Lisaks avaneb arvutiteaduse instituudi tudengitele võimalus katsetada ja luua uusi lahendusi asjade interneti valdkonnas, et arendada tipptehnoloogia tulevikusuundi ja uusi äriideid.
 
Telia äriideede kiirendi VUNK valis oma teisel tegevushooajal välja kolm kõige potentsiaalikamat äriideed. Kokku esitati 2016. aastal VUNK programmi 35 äriideed, millest finišisse jõudis kolm: Bytesight, CADirect ja HypeSilo. Kõiki võitjaid premeeriti Telia pool 10 000 euro suuruse auhinnarahaga.
 
Novembris sõlmisid aga Telia Eesti ja AK Süsteemid lepingu, millega Telia Eesti ostis AK Süsteemidelt IT-teenuste äri. AK Süsteemid on 1997. aastal loodud ettevõte, mis on keskendunud pikaajalistele kliendisuhetele, pakkudes kaasaegseid infrastruktuuri lahendusi ning nendega seonduvaid konsultatsiooni- ja projekteerimisteenuseid.
 
Telias töötab 1800 inimest ning ettevõte on oma fookusvaldkondade turuliider. Ettevõte jätkab sel aastal interneti- ja IT-valdkonna arendamist ning plaanib välja tuua uusi IKT-sektori teenuseid.


Vaatan kõiki uudiseid