Telia kasvatas 2. kvartalis käivet ja kliendiarvu

Telia Eesti teise kvartali müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,2% ning ulatus 72,1 miljoni euroni. Ettevõtte ärikasum kerkis samal ajal 5,1% ja küündis 22,09 miljoni euroni.

„Oleme tulemustega rahul – Telia kasvas teises kvartalis kõigis oma olulisemates tegevusvaldkondades. Meie eesmärk on ka edaspidi tuua turule uusi innovatiivseid pakkumisi ning keskenduda olulisimale eesmärgile - pakkuda oma klientidele parimat teenust kõigis meie kanalites,” rääkis Telia Eesti juht Dan Strömberg.

Mobiilivaldkond ja mobiilne internet

Teise kvartali lõpus ulatus Telia mobiilside klientide arv 888 000-ni. Aastaga kasvas klientide arv enam kui 40 000 võrra. Põhiline kasv tuli lepinguliste mobiiliteenuste kasutajate arvelt, mis suurenes aastaga 41 000 võrra ning ulatus 781 000 kliendini.

Jätkuvalt kasvas ka mobiilse interneti kasutajate arv. Teise kvartali lõpuks oli Telial 315 000 aktiivset mobiilse andmeside kasutajat, kasvades aastaga 49 000.

Viimase poole aastaga on paljude Telia klientide mobiilse andmeside kasutus välisriikides reisides kasvanud ligi kümme korda. Üheks põhjuseks aasta alguses turule toodud rändlusteenus, mis võimaldab Baltimaades ja Skandinaavias mobiilset internetti kasutada koduturu hinna ja tingimustega. Samuti hakkasid teises kvartalis Telia klientidele tulenevalt Euroopa Liidu regulatsioonist kehtima ka EL-is reisides varasemaga võrreldes ligi 75% odavamad kõneminuti, SMS-i ja mobiilse interneti hinnad. Lisaks said Mobiilse Elu kõnepakettide kliendid Balti- ja Skandinaavia riikides kasutama hakata ka kõneside teenuseid koduturu hindadega.

Lairiba

2016. aasta teises kvartalis oli Telial 231 000 lairiba internetiühenduse tellijat, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5000 kliendi võrra. Teises kvartalis jätkus klientide üleviimine uuematele lairibatehnoloogiatele ning 1. juuni 2016 seisuga oli Telia klientide seas üle 100 000 leibkonna, kes kasutavad interneti kiirust üle 20 Mbit/s. Sealhulgas oli ca 75 000 klienti ühendatud optikaga.

TV

Aastaga on Telia teinud TV valdkonnas läbi olulise kasvu: 2016. aasta teise kvartali lõpus oli ettevõttel enam kui 175 000 teleteenuse klienti, aasta varem oli see number 168 000. Telia panustab jätkuvalt sellele, et tuua kliente oma vanemalt nutiTV versioonilt üle uuemale ehk Telia TV-le ning täna kasutab suurem osa kliente juba uuemat TV platvormi.

IT ja innovatsioon

Maikuus tutvustas Telia koos TTÜ ja mitmete teiste koostööpartneritega ainulaadset mobiilse rahakoti ökosüsteemi pilootprojekti, mis loob uued maksevõimalused nii kaupmeestele, teenusepakkujatele, pankadele kui eraisikutele. mTasku nimeline lahendus eristub kõigist senistest mobiilimaksetest, mida testitakse ja kasutatakse täna nii Eestis kui mujal maailmas. Avatud m-rahakoti ökosüsteem võimaldab kaupmeestel, teenusepakkujatel, pankadel ja teistel huvigruppidel lihtsalt pakkuda oma klientidele mobiilseid makse-, e-kviitungi ja kliendikaardi ning elektroonilise läbipääsu lahendusi.

Juunis saavutas Telia koos Ericssoniga läbi viidud testides oma 4G võrgus mobiilse andmeside allalaadimisel kiiruse 1 Gbit/s. Saavutatud kiirus on suurim Eestis ja kordab ühtlasi Euroopa tipptulemust aprillist 2016. Samuti on ühe gigabitine 4G oluline verstapost teekonnal 5G suunas. Nimetatud areng on oluline ka selles vaates, et klientide ootused nii püsivõrgu kui mobiilvõrgu andmevahetusele kasvavad pidevalt. Samuti kasvavad ülekantavad andmemahud Telia mobiilvõrgus igal aastal ligi kaks korda.

Tutvun teiste uudistega