Telia kasvas mobiili-, lairiba- ja TV-valdkonnas

Telia Eesti kasvas 2015. aasta viimases kvartalis ja aasta kokkuvõttes nii mobiili-, lairiba- kui TV-valdkonnas

„Aasta kokkuvõttes tegime tubli tulemuse ning säilitasime oma turuosa kõigis fookusvaldkondades. Seejuures on märkimisväärne, et paralleelselt oma igapäevatööga valmistasime selle aasta alguseks ette ka värske brändiga seotud tegevusi,“ ütles Telia Eesti juhatuse esimees Dan Strömberg.

Mobiilivaldkond ja mobiilne internet

2015. aastal ehitas Telia koostöös Ericssoniga rekordmahus mobiilivõrku: aastaga ehitati ja uuendati kokku 742 tugijaama, mis on aluseks klientidele pakutavate teenuste kvaliteedile. Seda kinnitasid ka Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) poolt novembris tehtud mobiilse interneti kiiruste mõõtmised Telia, Elisa ja Tele2 võrgus, mis näitasid, et Telia võrgus on taaskord suurimad keskmised alla- (52 Mbit/s) ja üleslaadimise (25,4 Mit/s) kiirused. Lisaks on Telial TJA hinnangul riigi parim 4G võrgu katvus.

2015. aasta viimases kvartalis jätkus korralik kasv mobiilse interneti valdkonnas. Telia mobiilside klientide arv ulatus aasta lõpus 890 000-ni. Enam kui 22 000 kliendi võrra suurenes lepinguliste mobiiliteenuste kasutajate arv, mobiilse interneti kasutajate hulk suurenes aastaga aga 36 000 kliendi võrra. Seejuures on Telia mobiilse andmeside kasutajate lõikes 54 protsendiga selge turuliider.

Kõnekaardi kasutajate arv võrreldes 2014. aasta detsembriga vähenes, kuna inimesed eelistavad üha enam lepingulist liitumist.

Lairiba

Oktoobris tõi Telia turule uue koduinterneti paketi, kus nii üles- kui allalaadimise kiirus ulatub kuni 500 megabitini sekundis. Tegu oli sammuga, mis on selgelt tulevikku suunatud, kuna inimeste poolt kasutatavad internetiteenused muutuvad üha kvaliteetsemaks ja mahukamaks.

2015. aasta neljandas kvartalis jätkas kasvu Telia lairiba internetiühenduste arv, ulatudes kvartali lõpuks 231 000 kliendini. Aastaga suurenes klientide arv 7000 võrra. Lairiba segmendis hoiab Telia 58%-ga kindlalt turuliidri positsiooni.

TV

Novembris avaldas TJA raporti, millest kohaselt oli Telia TV 2015. aasta kolme esimese kvartali jooksul inimeste eelistatuim valik. Sellele on kaasa aidanud edukas koostöö filmitootjatega, tänu millele jõudsid Telia TV videolaenutusse kinoleviga sisuliselt paralleelselt kodumaised hittfilmid „1944“ ja „Must alpinist“, mis osutusid klientide seas väga populaarseks. Lisaks tegi Telia TV aasta jooksul läbi mitmeid olulisi muutusi, mis on ka klientide poolt hästi vastu võetud: suurim salvestamist võimaldavate kanalite hulk, uued mainekad filmikanalid, täienenud sisu lastele, uuenenud ülesehitusega telekava ja uued LG telerid, kuhu on Telia TV sisse ehitatud.

Koos koduinternetiga kasvas eelmisel aastal 8000 kliendi võrra ka Telia TV kasutajate arv, ulatudes aasta lõpus 174 000 kliendini. Jõudsalt on kasvanud ka MINU.TV ehk televisioon kõikidel ekraanidel (nutitelefonis, tahvel- ja sülearvutis). Teenuse kasvav populaarsus kinnitab trendi, et inimesed tahavad kasutada teenuseid ajast, kohast ja seadmest sõltumatult.

IT ja innovatsioon

Novembris sõlmisid Telia Eesti ja Tartu linn koostöölepingu osalemaks kogu Euroopas ainulaadses SmartEnCity suurprojektis, millega muudetakse osa Tartu kesklinna elamupiirkonnast nutikaks linnaosaks. Telia aitab projektis erinevaid tehnoloogiaid üheks tervikuks integreerida. Lisaks rajatakse koostöös Tartu Ülikooliga Tartusse asjade interneti ehk IoT labor, et soodustada valdkonna teadus- ja arendustööle toetuvate uute äriideede loomist.

Telia äriideede kiirendi VUNK töötas läbi kiirendiprogrammi esitatud 25 tehnoloogiaideed ning valis välja kaks, millel on potentsiaali kasvada rahvusvaheliseks edulooks. Kiirendi esimesed 10 000 euro suurused toetused said idufirmad Tippy ja RebelRoam.

Telias töötab rohkem kui 2000 inimest ning ettevõte on oma fookusvaldkondade turuliider. Ettevõte jätkab sel aastal interneti- ja IT-valdkonna arendamist ning plaanib välja tuua uusi IKT-sektori teenuseid.


Vaatan kõiki uudiseid