Telia kaasajastab sel aastal oma teenuste portfelli

Telia asub alates märtsist värskendama oma teenuste portfelli, mille käigus tõstetakse mõnede teenuste ja pakettide väärtust klientide jaoks ning kujundatakse ümber mõned vähem tarbitavad teenused. Uuenduste käigus muutub ka osade teenuste hind.

Muudatuste üheks ajendiks on viimastel aastatel toimunud väga kiire andmemahtude kasv erinevate ühendusteenuste (sh interneti- ja mobiiliteenused) kasutamisel ning selle trendi jätkumine lähiaastatel.

Telia võrgustatistika kohaselt on ettevõtte mobiilivõrgus suurenenud viimase 8 aastaga andmemahud 20 korda ja Telia interneti püsivõrgus viimase 4 aastaga kaks korda. Samal ajal on järjepidevalt kasvanud vajadus suurema mahu ja kiirusega internetipakettide järele: näiteks klientide arv, kes on kasutusele võtnud interneti püsiühenduse kiirusega vähemalt 100Mbit/s, on viimase 5 aastaga kasvanud üle kolme korra.

Telia Eesti juhatuse esimehe Holger Haljandi sõnul näitab sidevõrkudes toimuv kiire andmemahtude kasv ja klientide nõudlus järjest võimekamate teenuspakettide järele seda, et on õige aeg ka mitmeid Telia teenuseid kaasajastada.

„Telia on investeerinud alates 2018. aastast Eestis oma võrkudesse, teenustesse, kvaliteeti ja toimepidevusse 330 miljonit eurot ehk keskmiselt 55 miljonit eurot aastas. Seda on rohkem kui meie peamiste konkurentide investeeringud samal ajal kokku. Oleme olnud Eesti turul alati suunanäitaja ja kvaliteediliider ning julgeme teha kaalukaid ja tulevikku suunatud otsuseid enne teisi turuosalisi. Seda hindavad ka meie kliendid.

Soovides vastata oma klientide kasvavatele vajadustele, kujundame tänavu ümber mitmete sideteenuste paketid, tõstame teenuste väärtust klientide jaoks ning ajakohastame ka osade teenuste hindu. Võtame kõigi nende uuenduste tegemisel muu hulgas arvesse klientide eelistusi, tänaseid tarbimistrende, oma teenuste tulevikukindlust, ettevõtte investeeringuid ning turu- ja majandusolukorda. See võimaldab meil ka edaspidi pakkuda klientidele suurimat lisaväärtust ja parima kvaliteediga teenuseid nii igapäevategevusteks, töötamiseks kui meelelahutuseks,“ lausus Haljand.

Telia juhi kinnitusel on ettevõtte jaoks väga oluline pakkuda klientidele parimat kasutuskogemust olukorras, kus koormused võrkudele on kiirelt kasvanud ja kasvavad ka edaspidi.

„Üks meie prioriteete on katta 2024. aasta lõpuks 95% Eesti elanikkonnast kiire ja tänapäevase 5G leviga, et liikuda tulevikule muretumalt vastu. Samal põhjusel sai Teliast läinud aasta lõpus esimene kohalik mobiilioperaator, kes sulges 3G võrgu – tänu sellele saavad meie kliendid kasutada Eesti moodsaimat mobiilivõrku, kus põhirõhk langeb uuemate 4G ja 5G tehnoloogiate kasutamisele,“ lisas Haljand.

Telia teenusportfelli uuendused hakkavad toimuma järk-järgult teenuste kaupa ning esimesed muudatused jõuavad klientideni märtsis.

Kuna Telia kliendid kasutavad erinevaid teenuseid ja nende kombinatsioone, on ka kliente puudutavad muudatused erinevad. On nii selliseid kliente, keda teenusportfelli kaasajastamine ei puuduta kui ka neid, kelle jaoks puudutavad uuendused mitmeid teenuseid ja ka hinnastust.

Kõiki kliente, keda muudatused puudutavad, teavitab ettevõte personaalselt.

Olulisemad muudatused teenuste lõikes:

Mobiil

Klientide ootustele vastamiseks korrastab ja uuendab Telia osasid mobiilipakette ning viib nende pakettide kasutajad üle uutele, suurema mahuga pakettidele. Suurenevad vastavalt ka internetimahud, mida kliendid saavad kasutada Euroopa Liidu riikides reisides. Muudatusest on mõjutatud ka osade mobiilipakettide hind.

Interneti püsiühendus (Koduinternet)

Videosisu voogedastus, kaugtöö ja videokõned ning online-mängude mängimine on kasvatanud klientide nõudlust suuremate internetikiiruste järele. Sellest tulenevalt kaovad Koduinterneti teenuse puhul tooteportfellist mõned väiksema kiirusega koduinterneti ühendused ning nende kasutajad viiakse üle suurema kiirusega teenusele. See võimaldab pakkuda klientidele senisest paremat kasutuskogemust ning valmisolekut ka edaspidi toimuvaks nõudluse kasvuks kiiremate ühenduste järele.

TV teenus

Telia üks eesmärk on pakkuda oma TV-teenuse klientidele eksklusiivset ja originaalset telesisu. Eelmine aasta tõestas, et klientide huvi sellise sisu vastu on kõrge: Telia Inspira telekanal püstitas mitmeid uusi vaadatavuse rekordeid ning selle taga olid Telia originaalsaated nagu näiteks „MasterChef Eesti“, erinevad ülekanded kontsertidelt (nt NOËP, 2 Quick Start 30. juubelikontsert, Smilers jt) ning Paf Eesti-Läti korvpalliliiga ja Disc Golfi Euroopa meistrivõistluste otseülekanded. Lisaks sellele on Telia TV kasutajad väga hästi vastu võtnud lisatasuta sisukeskkonna Inspira + ning pidevalt täieneb värske sisuga ka populaarne sarjade keskkond HBO.

Hea telesisu hankimine ja tootmine on muutunud viimastel aastatel kallimaks ning TV-teenuse sisendkulud on kasvanud. Selleks, et tagada ka edaspidi mitmekülgne sisu ning pidevalt arenev ja kvaliteetne teleteenus, muutuvad märtsis mõnede TV teenuste hinnad. Samas on 2024. aasta toomas Telia TV klientideni mitmeid põnevaid uudiseid, millest annab ettevõte teada juba järgnevate kuude jooksul.

Tutvun teiste uudistega