Riigilõivu kadumine kiirendas Mobiil-ID kasutuselevõttu

Sel aastal on Mobiil-ID kasutajate arv teinud läbi korraliku kasvu, mis omakorda tõstab Mobiil-ID abil tehtavate toimingute arvu.

Tänavu augusti lõpus alistus Mobiil-ID-l ümmargune tähis ning Eestis täitus 100 000 Mobiil-ID kasutajat. Telia klientide seas on tänase seisuga 73 000 Mobiil-ID kasutajat ning sel aastal on kasutajate hulk kasvanud pea 18 000 võrra.

Telia Eesti erakliendi kõneside valdkonna teenuste juht Leila Leeben tõdes, et võrreldes eelmise aastaga on Mobiil-ID kasutajate arv korralikult kasvanud – näiteks 2015. aastal lisandus Telia klientide seas 11 000 uut Mobiil-ID kasutajat.

“Kasvu põhjuseks on see, et alates 2016. aasta märtsist sisaldub riigilõiv teenuse kuutasus – varasemalt oli 10 euro suurune riigilõiv takistuseks teenuse võtmisel. Samuti on teenuse kasutuse kasvu taga olukord, kus aina rohkem inimesi saab aru Mobiil-ID-ga kaasnevatest mugavustest ja võtavad teenust rohkem omaks,” selgitas Leeben.
Sertifitseerimiskeskuse andmetel tehakse Mobiil-ID-ga (MID) ühes kuus ca 3,75 miljonit toimingut. Üldse tehakse Eestis elektroonilisi toiminguid (ID-kaart, Mobiil-ID, Digi-iD, digitempel) ühes kuus ca 15 miljonit.

MIDi kasutamine ei erine ID-kaardist ehk enimkasutatud on pangatoimingud ja seejärel olulisemad riigiteenused (näiteks Maksu- ja tolliameti või RIKi teenused). Küll võib kindlalt öelda, et need, kes juba kord Mobiil-ID kasutusele võtnud ja aktiveerinud, jäävad reeglina ka aktiivseks kasutajaks, kuna tegu on kiire ja mugava võimalusega eri toiminguid teha.

Keskmiselt teeb MIDi kasutaja ca 30 või pisut rohkem toimingut kuus (allkirjastamised ja autentimised kokku).

Mobiil-ID on Eesti riigi poolt väljastatav digitaalne isikutunnistus mobiiltelefonis, mis võimaldab e-teenustesse sisse logida ja digiallkirju anda. Mobiil-ID taotlemine toimub ID-kaardi alusel.


Vaatan kõiki uudiseid