Põnevad digilahendused, mis toetavad noorte küberturvalisust ja heaolu
Eestis saab kasutada ja jälgida mitmeid ägedaid digilahendusi ning ettevõtmisi, mis toetavad laste ja noorte küberturvalisust ja heaolu.
Oktoober on üleeuroopaline küberturvalisuse kuu, mille eesmärgiks on juhtida tähelepanu turvalisele käitumisele digimaailmas. Eriti tuleb suunata lapsi ja noori, kes veedavad internetis väga palju aega ning läbi digitaalsete lahenduste saame suunata lapsi turvaliselt käituma.
Spoofy mäng õpetab kõige noorematele küberturvalisust
- Mängus saavad lastest küberkangelased, kes aitavad erinevaid tegelasi ning selle läbi maailma päästa.
- Spoofy võimaldab õpetajal arutada koos lapsega internetis käitumise üle ning mõelda koos, kuidas olla küberturvalisem.
- Mängu tekste saab lugeda nii tavakirjas kui ka suurtähtedega ning kes veel lugeda ei oska, saavad tekste kuulata.
- Mäng on saadaval nii eesti, inglise, vene kui ka ukraina keeles. Mängu kõiki abimaterjale on võimalik leida leheküljelt www.spoofy.ee.
- Mäng on mängitav otse kodulehel, samuti on võimalik seda alla laadida äpipoodidest.
- Mäng on tasuta, ei sisalda reklaame ega kogu kasutajate andmeid.
Triumf Hero, mäng vaimse tervise toetamiseks
- Vaimse tervise toetamiseks loodud mäng Triumf Hero aitab ennetada vaimse tervise probleeme laste seas.
- Laps saab tuge, kuidas oma emotsioonidega toime tulla, leida probleemidele lahendusi ja ennast juhtida.
- Mängu sisu on välja töötatud teadlaste ja psühholoogide poolt koostöös tervishoiu ekspertidega ning kaasates lapsi.
- Terviserakendus Triumf Health (Open) on kättesaadav nii eesti, inglise, vene kui ka ukraina keeles tasuta läbi Google Play ning App Store’i.
- Mäng on tasuta, ei sisalda reklaame ega kogu kasutajate andmeid.
Vaata tutvustavat videotLae alla Google PlaystLae alla App Storeist
Clanbeat, õpilaste kaasamist ja enesejuhtimist toetav rakendus koolidele
- Clanbeati annab klassijuhatajale vajalikke andmeid ja raamistikke, mis aitavad toetada oma klassi arengut, prioritiseerida tegevusi ja läheneda õpilastele individuaalselt nii, et nad õpivad paremini juhtima iseend ja oma mõju.
- Clanbeati abil saab kujundada positiivsete harjumuste teket, mis aitavad kaasa õpilaste kujunemisele ennastjuhtivateks õppijateks, kes oskavad toetada ka iseenda heaolu.
- Lahendus on mõeldud eelkõige 5.-12. klassi õpilastele ja nende klassijuhatajatele.
- Rakenduse kasutamine on õpetajatele ja nende õpilastele tasuta. Rakendus on saadaval nii eesti, inglise kui ka vene keeles.
Tunned huvi ja soovid kasutama hakata kogu organisatsiooniga, hello@clanbeat.com
Individuaalseks kasutamiseks saad luua tasuta kontoCyberBattle of Estonia – jälgi küberturvalisuse võistlust noortele ja tudengitele
- Küberturvalisuse kuu lõpeb sümboolselt Eesti kõige suurema noortele suunatud küberturvalisuse võistlusega Cyber Battle of Estonia.
- Võistlus on suunatud 15-24-aastastele noortele.
- CyberBattlei eesmärk on tutvustada, kuidas kübermaailmas töötamine käib ning milliseid oskuseid ja teadmisi selleks vaja on.
- Võistluse fookuses on küberturbe valdkonda tuua ka rohkem tüdrukuid.
- Ürituste seeria koosneb kolmest osast: küberturbe kursustest, maakondlikest eelvoorudest ja lõppvõistlusest.
- Lõppvõistlust näeb otse eetris 29. oktoobril Inspira TV kanalist
Rohkem infot Facebooki EventisCyber Battle of Estonia lehekülg
Suurim julgus on rääkida ja kaitsta, kui kedagi küberkiusatakse
- Eesmärgiks on teadvustada küberkiusamise probleemi ja julgustada inimesi kiusamisele vahele astuma.
- Soovitused õpilasele, lapsevanemale ja õpetajale – mida teha olukorras, kus Sind, Sinu last või õpilast kiusatakse?
- Materjalid ja info, kuhu pöörduda kiusamise korral ning millised rakendused on abiks.
- Ööpäevaringne anonüümne vestlus lasteabi spetsialistiga veebilehel.