EMT: 2015 on 4G jaoks murranguline
Eesti Telekomi tehnoloogiadirektori Tiit Tammiste sõnul möödus detsembris EMT 4G võrgu avamisest 4 aastat ning tänavu jõuame arengufaasi, kus üle poole kogu EMT mobiilse interneti liiklusest toimub uusimas ehk 4G võrgus.
Ühelt poolt on mobiilse interneti mahte kasvatanud nõudlus kasutajate endi poolt loodud sisu järele (nagu Facebook ja Youtube). Teisalt on Eesti turule lisandunud mitmeid uusi ja põnevaid sisuteenuseid, mille aktiivne arendamine jätkub ka sel aastal.
Näiteks EMT ja Elioni poolt läinud aastal turule toodud minuTV teenust kasutavad täna juba tuhanded kliendid.
„EMT ja Elioni minuTV esikoht tehnoloogiaajakirja Digi omalaadsete toodete testis näitab, et inimesed on meie teenusega rahul. 2015. aastal lubame oma TV-teenuse kasutajatele nii kvalitatiivset kui kvantitatiivset kasvu. Meie eesmärk on pakkuda üha paremat sisu nii lastele, noortele, keskealistele kui vanematele televaatajatele," sõnas Eesti Telekomi televisiooni ja multimeedia grupi hankejuht Toomas Luhats.
EMT klientide hulgas populaarseks saanud Spotify muusikateenuse puhul on samuti kaalumisel uuendused, mis puudutavad Spotify perelahenduse võimalikku toomist Eesti turule.
Lisaks käib töö EMT era-arve suunal, kus uurime, kuidas firma numbrit kasutavatel klientidel oleks tulevikus võimalik erinevaid sisuteenuseid (nagu muusika ja TV) eraisikuna tarbida. Hetkel on olukord, kus ettevõtted erinevate sisuteenuste tarbimist oma kuludesse võtta ei soovi, mistõttu mõtleme, kuidas sellistele klientidele paindlikku makselahendust võimaldada.
„Meie kogemus näitab, et üha suurem hulk inimesi tajub mobiilse elu eeliseid ning soovib erinevaid teenuseid ja meelelahutust tarbida ajast, kohast ja kasutatavast seadmest sõltumata," märkis Tammiste. „Seepärast tuntaksegi huvi 4G mobiilse interneti ja 4G seadmete vastu ning jätkub erinevate nutiseadmete võidukäik."
Möödunud aastal lisandus EMT võrku üle 50 000 nutiseadme. EMT poolt ellu kutsutud Nutihüppe projekt, mille eesmärk on tõsta erinevate nutiseadmete kasutamist, osutus 2014. aastal edukaks ning jõudsime sellega 51 protsendi tähiseni, mis tähendab, et enam kui pooled meie klientidest kasutavad täna vähemalt üht nutiseadet. Aasta varem oli see näitaja 39%. Nutihüppe projektile ennustame korralikku kasvu ka 2015. aastal.