Seekordsed jõulud tulevad teistmoodi. Kuidas kasvatada meie kõigi turvatunnet?

Sel aastal on turvalisus inimestele olulisem kui eales varem ning on selge, et üks ettevõte ei suuda lahendada kõiki füüsilise maailma probleeme, peatada agressioone või takistada viiruseid. Küll aga saab Telia kasutada enda liidripositsiooni inimeste julgustamiseks ja turvatunde tekitamiseks digiruumis.

Telia tänavune jõulukampaania räägib emotsionaalse ja metafoorilise loo interneti olulisusest meie kõigi igapäevaelus.

„Juhime oma jõulukampaanias inimeste tähelepanu sellele, et internet suudab meile pakkuda tänapäeval pea lõputuid võimalusi, olgu selleks siis üksteisega suhtlemine, töötamine, õppimine, mängimine, ostlemine või meele lahutamine. Samas peame kõige selle toreda kõrval üha rohkem arvestama ka internetis varitsevate ohtudega,“ rääkis Telia brändijuht Helena Hiis.

Vaata Telia jõulukampaania videot!

„Kuna Telia võimaldab olla Eesti inimestel pidevas ühenduses ja julgustab tegutsema internetimaailmas, peame võtma ka vastutuse pakkuda digimaailmaga seotud vahendeid, seadmeid ja teenuseid turvaliselt.“

Hiisi sõnul ongi Telia roll tõsta inimeste teadlikkust kübermaailmas valitsevatest ohtudest ning harida neid samu olukordi ennetama. Kas või selleks, et olla jõuluperioodil lähedastega turvaliselt ühenduses.

Kuritegevus kasvab pühade ajal hüppeliselt

Telia turbevaldkonna juhi Aigar Käisi kinnitusel on paraku just pühadeperiood selline aeg, mil üldine kuritegevus kasvab – seda nii füüsilises kui digitaalses maailmas ning eriti just majanduslikult keerulisel ajal.

„Pühade eel sooritavad paljud inimesed jõuluoste veebist ning petturid ja küberkurjategijad teavad väga hästi, kuidas olla ulmeliste pakkumistega õigel ajal õiges kohas,“ märkis Käis.

See on ka põhjus, miks Telia inimestele südamele paneb, kui oluline on läbi mõelda ja jälgida oma internetiharjumusi.

„Üldiselt kehtib reegel, et kõik, mis tundub liiga hea, et olla tõsi, ongi üldjuhul pettus. Mida aeg edasi, seda nutikamaks ja täpsemaks muutuvad erinevad küberrünnakud ja petuskeemid. See tähendab, et peame olema ka digitaalses maailmas ohtude osas üha valvsamad ja teadlikumad. Telias on meil küll üsna hea ülevaade erinevatest internetipettuste skeemidest ja trendidest ning püüame ennetada ja takistada nende jõudmist klientideni, aga paraku ei suuda me ennetada kõike. Seetõttu ongi hästi oluline, et inimeste ja ettevõtete internetikäitumine oleks hästi läbimõeldud ja piisavalt ettevaatlik,“ ütles Käis.

Helena Hiisi sõnul on turvalisuse kõrval oluline anda edasi ka see sõnum, et Telia pole pelgalt koht, kust endale uus telefon, arvuti või nutikell soetada või siis erinevate teenustega liituda.

„Meile läheb päriselt korda see, et Eesti oleks koht, kus on hea ja turvaline elada, õppida ja töötada. Turvalisem digiühiskond on meie missioon, mille nimel oleme pingutanud aastaid ning millega tegutseme ka edaspidi,“ lisas Telia brändijuht.

Hiisi sõnul on ettevõte oma klientideni toonud mitmeid erinevaid riske maandavaid teenuseid, olgu selleks siis Telia Safe, Turvanet või Seadmekindlustus. Erinevate tehnoloogiliste teenuste ja lahenduste kõrval on tähtis roll ka inimlikel nõuannetel ja kogemustel. Olgu selleks kas või lihtsad juhised, kuidas tunda ära petukõnesid ja õngitsuskirju või kuidas kaitsta oma andmeid vana nutiseadme väljavahetamisel.

Tutvun teiste uudistega