15.01 - Telia kliendid saavad kasutada lahendust, mis aitab blokeerida välismaa numbritelt tulevaid petukõnesid
Kuna välismaa numbritelt saabuvate petukõnede hulk on hüppeliselt kasvanud, soovitab Telia oma klientidel kasutada Kõnefiltri lahendust, mis aitab soovimatuid väliskõnesid blokeerida.
Telia riskijuhi Andreas Meistri sõnul oli viimast suuremat petukõnede lainet näha läinud jõulupühade eel, mil kurjategijad helistasid Eesti elanikele maskeeritud telefoninumbrite pealt ja esinesid sidefirmade töötajatena.
„Oleme täheldanud alates möödunud aasta lõpust olulist välismaistelt numbritelt tehtavate spämm- ja petukõnede kasvu. Et selliseid kõnesid blokeerida, saavad Telia mobiilikliendid kasutada Kõnefiltri teenust,“ märkis Meister.
Kõnefiltri teenust on võimalik seadistada mitmel moel ning klient saab muuhulgas määrata, et tema mobiilinumbrile ei saabuks ühtegi välismaa numbrilt tulnut kõnet. Kui klient soovib piirata välismaa numbritelt saabuvaid kõnesid vaid osaliselt, saab ta lubada sissetulevaid kõnesid kuni viiest enda poolt määratud välisriigist.
„Lisaks võimaldab Kõnefilter määrata saabuvate kõnede suunamise teisele numbrile ning seda päeva ja kellaaja täpsusega – nii saab eristada töökõnesid puhkusel viibides, suunates need näiteks asendaja numbrile. Kõnefiltri reeglite hulka saab lisada ka kindlad numbrid, millele blokeerimise või suunamise reeglid ei kehti – sellisel juhul saab klient olla kindel, et temani jõuavad alati kõige olulisemate inimeste kõned,“ lisas Meister.
Telia Kõnefiltri teenuse saab enda mobiilinumbrile tellida kõige mugavamalt Telia Iseteenindusest.
Selleks tuleb logida sisse Telia Iseteenindusse, avada sealt enda poolt kasutatava mobiilinumbri vaade ning vajutada valikule Haldan lisateenuseid. Avanenud aknast tuleb edasi vajutada valikule Muu, kust avaneb juba teekond Kõnefiltri teenuse tellimise ja seadistamiseni. Kõnefiltri teenuse kuutasu on 0,66 eurot.
Ärikliendi mobiilikasutaja saab Telia iseteenindusest oma mobiilinumbrile Kõnefiltri teenuse tellida vastava õiguse olemasolul ning sellisel juhul tuleb iseteeninduses esindatavaks valida ettevõte. Õiguste puudumisel peab teenuse tellima ettevõtte volitatud või seaduslik esindaja.